דיני עבודה בעידן הקורונה

מחפשים עבודה? המעסיקים מחפשים אתכם ברשתות חברתיות

76.49% מהמעסיקים נעזרו ברשות החברתיות בהליכי גיוס מועמדים. בענף ביוטק ופארמה מדובר ב- 100% מהמעסיקים ובהייטק ותקשורת – כ- 96%

בעבר הלא רחוק כל מי שחיפש משרה מתאימה היה צריך להצטייד בעיתון יומי ולקרוא בשקידה את כל המודעות במדורי הדרושים. אחר כך הגיע תורם של מדורי מודעות באינטרנט, שלמעשה לא הביאו איתם שינוי משמעותי של השיטה אך ללא ספק ייעלו אותה. אולם היום גם זה כבר פסה – לוחות המודעות פינו את מקומם המכובד בענף התעסוקה לרשתות החברתיות.

השיטה שכיום שולטת בשוק העבודה היא השיטה של "חבר מביא חבר". מה זה אומר? נציגי כוח אדם בחברה מפרסמים מודעת דרושים ברשתות חברתיות של עובדיהם במטרה שהם יפיצו את המשרה בין חבריהם. כתוצאה מכך, מקבלים נציגי כוח האדם אפשרות לעיין בפרטים האישיים של המועמדים הפוטנציאליים ובכך להחליט האם האדם אכן מתאים להם, הן על סמך הרקע המקצועי שלו והן על סמך הרקע החברתי שלו.

ממצאי סקר חדש שנערך עבור חברת סינריון בסוף דצמבר 2014, באמצעות פורטל החדשות של ענף משאבי האנוש בישראל וכלל השתתפותם של 350 אנשי משאבי אנוש מחברות גדולות, בינוניות וקטנות ב- 8 ענפים שונים בישראל, חושף כי 76.49% מהמעסיקים נעזרו ברשות החברתיות בהליכי גיוס מועמדים.

התפלגות לפי אחוזים בשימוש ברשתות חבריות לשם גיוס עובדים:

ענף ביוטק ופארמה – 100%
היי-טק ותקשורת –     95.7%
פיננסים –                   80%
שירותים –                  68.97%
מלכ"ר –                     62.5%
קמעונאות –               50%
ציבורי –                    47.37%
תעשייה מסורתית –   59.09%
אחר –                       79.17%

תדירות השימוש ברשתות חברתיות לשם גיוס עובדים
35% מהחברות השיבו כי הן עושות שימוש ברשתות חברתיות לשם גיוס עובדים בלמעלה מ- 50% מהגיוסים.

ביוטק ופארמה –  66%
היי-טק  –           50%
שירותים –         38%

מהי הרשת החברתית העיקרית בה מחפשים ומציעים היום משרות?
הסקר בדק גם מהי הרשת החברתית הפופולארית ביותר בקרב המעסיקים והמועסקים. לינקדאין – ניצבה בראש הרשימה:

לינקדאין –               66%
פייסבוק –                51%
פורומים מקצועיים – 41%
יו טוב וטוויטר –       פחות מ- 10%

• בהיי-טק רוב המשרות מתפרסמות דווקא בפייסבוק

לסיכום: מומחי הפורטל של ענף משאבי האנוש בישראל, ממליצים לשים לב למידע אותו אנו מעלים ברשתות חברתיות. במיוחד כשמדובר על אנשים מקצועיים ותפקידים מוגדרים, כדאי מאוד שהם יחזיקו פרופיל ברשת חברתית אשר מחמיא להם מבחינה המקצועית ולא מפליל מבחינה החברתית.

שינוי גודל גופנים