אושר בקריאה ראשונה: דמי לידה יחושבו לפי 6 החודשים שקדמו ליום הקובע

דמי לידה יחושבו לפי 6 החודשים שקדמו ליום הקובע

"פעמים רבות נשים הרות נאלצות להיעדר מהעבודה בחודשים האחרונים להריונן, בשל מצב פיזי ובריאותי. כתוצאה מכך, הן עובדות פחות, שכרן נפגע, כמו גם דמי הלידה"

 

בשורות טובות ליולדת הישראלית. ועדת העבודה והרווחה בכנסת אישרה בקריאה ראשונה את ההצעה לתיקון חוק הביטוח הלאומי לשיטת החישוב הקיימת של דמי לידה.

"פעמים רבות נשים הרות נאלצות להיעדר מהעבודה בחודשים האחרונים להריונן, בשל מצב פיזי ובריאותי. כתוצאה מכך, הן עובדות פחות, שכרן נפגע, כמו גם דמי הלידה. הדבר בולט במיוחד בקרב עובדות שעתיות, אשר רובן עובדות במקצועות שוחקים, לרבות עובדות קבלן, ונאלצות להוריד במספר שעות העבודה בשבועות האחרונים להריון בגלל קשיים פיזיים", ציינו ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו) ותמר זנדברג (מרץ) שיזמו וקידמו את החוק.

ההצעה, שממתינה כעת לאישור בקרואה שנייה ושלישית, תגדיל את תקופת החישוב לצורך קבלת דמי לידה מ- 3 חודשים שקדמו ליום בו הפסיקה המבוטחת לעבוד בשל הריונה, ל- 6 חודשים.

"נשים מסוימות, לרוב הנשים המוחלשות ביותר, נפגעות פעמיים – המשרה שלהן לא קבועה והרבה פעמים בשלושת החודשים שקדמו ללידה הן עובדות פחות", אמרה ח"כ זנדברג.

ח"כ פלסקוב הוסיפה: "נשים טענו בפנינו בצדק מה עם נשים עצמאיות, ולכן יזמנו את ההצעה הזו. מה שאנחנו עושים זה במקום לקחת כבסיס את שלושת החודשים האחרונים, לקחת את ששת החודשים האחרונים כשהגבוה בניהם יקבע".

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.