חופשת לידה לגברים – אושר סופית ונכנס לתוקף: הגברים יקבלו 6 ימי חופשת לידה

חופשת לידה לגברים

3 ימים מתוך חופשת האבהות יהיו על חשבון ימי מחלה ו- 3 נוספים על חשבון חופשה שנתית ;רק 0.4% מהגברים מנצלים את ימי המחלה שלהם לטובת חופשה קצרה לאחר הלידה; ישראל היא אחת מתוך 5 מדינות הבודדות ב- OECD שלא מעניקה חופשת לידה לאבות

בשורות טובות לכל ההורים הטריים בישראל. הצעת החוק של ח"כ תמר זנדברג ממרץ, המאפשרת גם לאבות ליהנות מחופשת לידה, אושרה בכנסת בקריאה שנייה ושלישית. החוק נכנס לתוקף באופן מיידי.

כיום החוק הישראלי אינו מחייב את המעסיקים במשק לאפשר לעובדיהם הגברים לצאת לחופשה לאחר יום הלידה. בדרך כלל העובדים תלויים ברצונו הטוב של המעסיק לשחרר אותם לביתם כדי לבלות את הימים הראשונים והקריטיים יחד עם התינוק החדש והמשפחה. כתוצאה מכך רק 0.4% מהגברים מנצלים את ימי המחלה שלהם לטובת חופשה קצרה לאחר הלידה. למעשה, ישראל היא אחת מתוך 5 מדינות הבודדות ב- OECD שלא מעניקה חופשת לידה לאבות

על פי החוק החדש, מהיום יכולים האבות ליהנות מחופשת לידה ייעודית בת 6 ימים כולל יום הלידה. 3 ימים מתוך חופשת האבהות יהיו על חשבון ימי מחלה ו- 3 נוספים על חשבון חופשה שנתית.

ח"כ זנדברג אמרה בתגובה: "אני גאה להעביר בקריאה שלישית חוק שישפיע על הורים של 170 אלף תינוקות מדי שנה, סוף סוף יקבלו האבות את הזכות המובנת מאליה להיות עם ילדיהם בימים הראשונים לחייהם בלי להיות תלויים בחסדי המעסיק. השלב הבא יהיה להשוות את זכותם של העצמאים בנושא. אני רוצה להודות לשורה ארוכה של אנשים שלקחו חלק בקידום החוק הזה – החל מהיוזם הראשון שלו השר אורי אריאל, יו"ר ועדת הכנסת ח"כ דוד ביטן, השר זאב אלקין, ואריק בן שמעון, לשעבר יועץ השר אריאל, שליווה את החוק לאורך כל הדרך".

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (ליכוד) הוסיף: "החוק מהווה בשורה למשפחות הצעירות שיוכלו להתחיל את חיי ההורות ביחד ולהתגבש כמשפחה. הולדת תינוק או תינוקות חדשים הם הרגעים המרגשים ביותר בחייו של כל הורה. הזמן הזה נחוץ לתחושת הרבה ולהתחלה נוחה ולקלה יותר למשפחה".

שר ירושלים ומורשת, ח"כ זאב אלקין אמר כי "אני מברך על אישורו הסופי של החוק וגאה בתרומתי הצנועה לקידומו בממשלה. כאב טרי בעצמי, אין לי ספק שישנה חשיבות עצומה להמצאתו של האב בימיו הראשונים לאחר הלידה. החוק יסייע הן לאב ולאם והן לרך הנולד ולכן ראיתי לנכון לסייע לחברת הכנסת זנדברג לקדם את החוק. בנושאים כאלו חשובים אין קואליציה או אופוזציה, כולנו כאן יחד".

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.