בדרך לאישור הממשלה: גם העצמאים יקבלו דמי אבטלה

גם העצמאים יקבלו דמי אבטלה

העצמאיים יהיו זכאים לקבל דמי אבטלה 3 פעמים לכל היותר במהלך חייהם. בין התשלום הראשון והשני או בין התשלום השני והשלישי, צריך יהיה פער של 3 שנים לפחות ובתנאי שהעצמאי שילם לביטוח לאומי 25 חודשים מתוך ה- 3 שנים שקדמו לכך

 

בשורות טובות לציבור העצמאיים בישראל, אם כי זו עדיין לא יריית פתיחה לחגיגות. ועדת השרים לענייני חקיקה בכנסת אישרה שתי הצעות חוק המטיבות באופן משמעותי עם ציבור העצמאים בישראל. ההצעה הראשונה תאפשר לעצמאים כבר בעתיד הקרוב  לקבל דמי אבטלה בדומה לאלה שמקבלים השכירים. ההצעה השנייה תשים סוף לתשלום שוטף פלוס 45, 60, 90 ויותר, כפי שנהוג היום במגזר העצמאיים. בינתיים ההצעות עוברות להמשך חקיקה בקריאה טרומית בכנסת, לאחר מכן לקריאה ראשונה, שנייה ושלישית.

דמי אבטלה לעצמאיים
לאפשר לעצמאים לקבל דמי אבטלה זוהי הצעת חוק פרטית שהוגשה על ידי חברי הכנסת ממפלגת כולנו: אלי כהן ורועי פולקמן. מטרתה להסדיר את חוק הביטוח הלאומי שאינו מזכה בשום תנאי ופיצוי את העובדים העצמאים שנפלטו ממעגל העבודה. המימון למימוש החוק יגיע מקרן אבטלה ייעודית שתוקם במיוחד.

במידה והחוק יעבור את כל שלבי החקיקה, יהיו זכאים העצמאיים לקבל דמי אבטלה בתנאי שמסרו תצהיר מאושר על ידי עורך דין או לחלופין אישור של רואה חשבון המגובה באישור רשות המיסים, המעיד על סגירת העסק.

עוד על פי המתווה המוצע, העצמאיים יהיו זכאים לקבל דמי אבטלה 3 פעמים לכל היותר במהלך חייהם. בין התשלום הראשון והשני או בין התשלום השני והשלישי, צריך יהיה פער של 3 שנים לפחות ובתנאי שהעצמאי שילם לביטוח לאומי 25 חודשים מתוך ה- 3 שנים שקדמו לכך.

את גובה דמי האבטלה שיקבלו העצמאיים ייחשבו על בסיס הכנסתו בשנתיים שקדמו למועד בו היה מובטל ועל פי שכרו הממוצע. במגזר העובדים השכירים גובה דמי אבטלה נקבעים על סמך החודשים האחרונים שקדמו לאבטלה.

שוטף פלוס 30 לכל היותר
ההצעה השנייה, שגם אותה מקדמים במרץ שר הכלכלה אריה דרעי וחברי מפלגתו, אם כי עליה שקדה עוד שלי יחימוביץ מהעבודה בשיתוף עם רוברט אילטוב מישראל ביתינו והיא כבר אושרה בקריאה תרומית בשנת 2013, מתייחסת למוסר התשלומים במגזר העצמאיים, בו נהוג לשלם לספקים על פי שיטת שוטף פלוס 45, 60, 90 ,120 ואפילו 180. במידה וההצעה תאושר באופן סופי יחויבו לשלם לעצמאים עבור שירותיהם עד 30 יום לכל היותר. שוטף פלוס 30.

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.