בוגרי הטכניון הם העובדים המבוקשים ביותר בתחום ההייטק

העובדים המבוקשים ביותר בתחום ההייטק

על פי נתוני מדד שנחאי 2015 למוסדות אקדמיים בתחום הטכנולוגיה והמדעים, הטכניון הישראלי ניצב במקום ה- 18 בעולם בתחום מדעי המחשב. אוניברסיטת תל אביב הגיע רק למקום ה- 20 המכובד גם כן

 

ייתכן ואתם כבר פספסתם את הרכבת אך בכל הקשור לילדיכם – אולי זו ההזדמנות לתפוס אותה. אלה מכם שחולמים שהילדים יגדלו ויעבדו בהיי-טק, כן רפואה זה כבר לא התחום המועדף על האימא היהודיה, כדאי שתדעו – בוגרי הטכניון הם העובדים המבוקשים ביותר היום בתחום ההיי-טק הישראלי והעולמי בכלל.

חברת ג'ובאינפו העוסקת בהשמת עובדים לתחום ההיי-טק, פרסמה לפני מספר ימים נתונים מעניינים מהסקר שביצעה. מהסקר עולה כי לבוגרי הטכניון יש את הסיכויים הגדולים ביותר למצוא עבודה טובה בהיי-טק. המעסיקים תמיד יחפשו עובדים בעלי תואר אקדמי, אך את ההעדפה תמיד יתנו לבוגרי הטכניון.

הסקר בוצע על סמך בדיקת 800 משרות לבוגרי אקדמיה שפרסמה החברה. ב- 35% מסך המשרות ביקשו המעסיקים במפורש – לקלוט אך ורק בוגרי הטכניון. ב- 28% מהמודעות על משרות בתחום החומרה דרשו את בוגרי הטכניון.

כפי שמציינים עורכי הסקר, בסך הכל הביקוש לבוגרי האוניברסיטאות השונות מהווה כ- 25% מסך המשרות המתפרסמות בתחום ההיי-טק. לדבריה של שרית מלכה-ליברמן, דירקטור פעילות השמה בג'ובאינפו: "המעסיקים רוצים שנשלח אליהם את הטובים ביותר. למשרות פיתוח בדרך כלל יעדיפו את בוגרי הטכניון ואוניברסיטת ת"א, ורק אחר-כך את האוניברסיטה העברית, בן-גוריון ובר-אילן".

כן, הטכניון הישראלי בהחלט מוציא לשוק מהנדסים איכותיים המבוקשים לא רק בישראל. על פי נתוני מדד שנחאי 2015 למוסדות אקדמיים בתחום הטכנולוגיה והמדעים, הטכניון הישראלי ניצב במקום ה- 18 בעולם בתחום מדעי המחשב. אוניברסיטת תל אביב הגיע רק למקום ה- 20 המכובד גם כן. האוניברסיטה העברית ומכון וייצמן, לשם השוואה, ניצבים במקום ה- 76-100. אוניברסיטת בן גוריון הבאר שבעית – במקום ה- 101-150, אוניברסיטת בר אילן – מקום 151-200.

בשטח, מספרים המעסיקים כי הביקוש לבוגרי הטכניון בולט במיוחד בתחומי התוכנה והחומרה. קיים ביקוש גבוה גם בתחומים כמו ביומד וביג דאטה. בתחום האינטרנט פחות, רק 2% מהמשרות שפורסמו צוינה בהן דרישה לבוגרי הטכניון.

עוד פרט מעניין שעלה מהסקר, כי בוגרי מכללות נמצאים בעמדות נחותות יותר בהליכי השמה למקצועות היי-טק בהשוואה לבוגרי הטכניון והאוניברסיטאות. המכללות מהן בדרך כלל מקבלים המעסיקים את עובדיהם הן המכללה האקדמית תל אביב יפו או המרכז הבין תחומי הרצליה, אך על המועמדים להיות בעלי ציון ממוצע של 85 ומעלה. בחודשים בהם מורגש ביקוש יתר של עובדי היי-טק קיימת גמישות בכל הקשור למוצא האקדמי של המועמדים.

לסיכום, נתנה מלכה-ליברמן המלצה למעוניינים להשתלב בתחום ההיי-טק: "הייתי מציעה לכל הסטודנטים לצבור ניסיון מקצועי רלוונטי כבר בזמן הלימודים. לעתים זה קריטי ויכול מאוד לשדרג את המועמד, אם יש לו כבר ניסיון בהתנהלות של ארגון ובמתודולוגיות עבודה. באופן גורף, בוגר תואר שעבד בתחום כסטודנט יהיה בעל עדיפות בעיני המעסיקים ולכן חשוב עוד במהלך הלימודים לעבוד מספר שעות בשבוע, אפילו במשרה חלקית, כדי להתחיל להשתלב בחברה טכנולוגית ולצבור ניסיון".

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »
הודעה לעובד

הודעה לעובד

מאמר זה ידון בחובת הודעה לעובד ולמועמד לעבודה בהתאם לחוק הודעה לעובד ולמועמד לעבודה (תנאי עבודה והליכי מיון וקבלה לעבודה), תשס"ב-2002(להלן החוק).

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.