בענף ההסעות הפרטיות חתמו על הסכם קיבוצי ראשון

הסכם קיבוצי ראשון בענף ההסעות הפרטיות

בין התנאים שיקבלו הנהגים: רשת ביטחון עם שכר מינימום של 6,200, מענק רבעוני של 500 שקל, פיצוי עבור זמני הנסיעה מהבית, אש"ל ולינה בסך כ- 100 שקל, ימי הבראה ושאר התנאים הסוציאליים לעובדים שעתיים ועוד

בשורות טובות לאלפי נהגים בענף ההסעות הפרטיות: לפני מספר ימים, ההסתדרות וארגון חברות ההסעה בישראל, חתמו על הסכם קיבוצי ראשון. ההסכם מסדיר את תנאי העסקה של הנהגים המועסקים בעשרות חברות השותפות בארגון. עד היום רק לחברות הסעה בודדות בארץ היה הסכם קיבוצי, ביניהן בון טור, ברקנית ואגד תעבורה. כעת כל חברות ההסעה יהיו כפופות להסכם קיבוצי לכלל הענף.

"היום עשינו צעד משמעותי להסדרת מעמדם של הנהגים בענף פרוץ שזקוק לסדר ומענה לסוגיות הייחודיות לו, נפעל להחלת תנאי ההסכם באמצעות צו הרחבה על כלל נהגי ההיסעים הפרטיים במשק", אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן.

לפי ההסכם הקיבוצי החדש בענף ההסעות הפרטיות, להלן התנאים להם יזכו העובדים:

רשת ביטחון – העובדים יקבלו הבטחה בגובה של 6,200 שקל למשרה מלאה ובהתאם לסוג הרכב, אשר תספק להם ודאות לגבי שכרם המינימלי בכל חודש עבודה.

מנגנון שמירת שכר הקבוע – לנהגים תהיה ודאות כי שכרם המשולם להם כיום לא יפחת. יתרה מכך הוא יהיה גבוה יותר ב- 17% משכר המינימום המשולם כיום במשק, וזאת בהתאם לסוג הרכב.

מענק רבעוני – כל חברה תחלק מדי רבעון לנהגי אוטובוסים ומינימבוסים מענק של 500 שקל ו- 250 שקל לנהגי אוטובוסים ציבוריים זעירים. תשלום זה לא יפחת משעתיים וחצי שעות עבודה אפילו אם הנהגים בפועל עבדו פחות.

הסדרת תשלומים ופיצויים – תהיה הסדרה של כללי התשלום והפיצוי לנהגים בגין הזמנת עבודה יומית ורב-יומית. כמו כן יוסדר תשלום ופיצוי עבור זמני הנסיעה מבית הנהג לעבודה וממנה.

לינה ואש"ל – העובדים יקבלו תוספת של 90 שקל בגין לינה מחוץ לבית ויקבלו אש"ל בגובה של 15 שקל לכל יום עבודה עם לפחות 7 שעות מצטברות. 500 שקל נוספים יקבלו הנהגים שברכבם יהיה מותקן מעלון, בהתאם למספר הנסיעות מידי חודש.

ימי הבראה, חופשה ומחלה – גם לעובדים שעתיים שיעבדו בחודש מסוים פחות ממשרה מלאה, ישולמו תנאים סוציאליים באופן שלא יפחתו ממשרה מלאה. ההסכם אפילו יחייב את כל חברות ההסעה בארגון להעסיק לפחות 75% מהנהגים במשרה מלאה.

קרן השתלמות – לנהגים בעלי ותק של לפחות 6 שנים יינתן יום חופשה נוסף בשנה. נהגים עם ותק של 4 שנים לפחות יהיו זכאים לקרן השתלמות עם הפרשות של 5% – מעסיק ו- 2.5% נהג.

"ההסתדרות שמחה לספק מעתה בית וכתובת גם לנהגים בענף ההיסעים הפרטיים, וזאת לצד התמיכה והליווי של נהגי התחבורה הציבורית" ציין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מסר: "לאחר מו"מ סבוך של כשש שנים, הבאנו בשורה היסטורית לאלפי נהגים בתחבורה הפרטית. מדובר בתנאי העסקה ייחודיים במשק שבהם נהג נדרש לא פעם להיעדר מביתו ולעמוד לרשות המעסיק והלקוחות מעבר לשעות עבודה נורמטיביות".

מנכ"ל ארגון חברות ההסעה בישראל, שוקי שדה, הוסיף: "הצלחנו להגיע להסכם קיבוצי מיוחד במינו במערכת אשר עד היום עבדה בשיטה אחרת, ומביא לתנאי העסקה הוגנים ומכבדים".

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
בודק שכר עבודה

אישור בודק שכר

מתן אישור בודק שכר למעסיקים, חברות ובעלי עסקים לפי דרישת משרד העבודה בטרם נקיטת הליכים מנהליים ו/או פליליים. בדרך כלל, אישור בודק

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.