דירוג החברות הישראליות שהכי כדאי לעבוד בהן

דירוג החברות הישראליות

במקום הראשון – חברת החשמל, אחריה אינטל ובנק לאומי; נמל אשדוד רק במקום ה- 24 מתוך 100; לראשונה נכנסו לרשימת משרדי הממשלה וחברת ניקיון

על המשכורות המנופחות והתנאים המופלגים מהם נהנים עובדי המונופולים הציבוריים כמו חברת החשמל ונמל אשדוד, שמענו לאחרונה הרבה. כעסנו הרבה וגנינו את חוסר היעילות, הבזבוז, הנפוטיזם, רדיפת בצע והעדפה של אינטרסים פרטיים על חשבון אינטרסים ציבוריים. כעסנו וגנינו כי אנחנו לא שם. הרי יותר ממה שאנחנו כועסים, אנחנו מקנאים ביחס החם והנדיב שמקבלים עובדי המונופלים.

בחברת החשמל, למשל, בנוסף לשכר בסיס וכל התנאים הסוציאליים על פי חוק, מקבלים העובדים "תוספת פיקודית", "תוספת ותק", "תוספת מאמץ", "עודף אישי", "זיכוי אי-היעדרות", "מענק אי-ניצול ימי מחלה", "פיצוי הקדמת ארוחת בוקר", "תשלום עבודה במשמרות", "תוספת חלב" ועוד שלל תנאים מופלגים ונהדרים אשר מטיבים גם עם הכיס וגם עם הנפש. לא פלא שחברת החשמל ניצבת בראש טבלת החברות הנחשקות במשק. כך עולה מהסקר השנתי החדש של מגזין דה מרקר וחברת BDI.

חברת החשמל בראש הדירוג
בטבלת הדירות של החברות, שלושת המקומות הראשונים, בדיוק כפי שזה היה גם בשנה שעברה, מאוישים על ידי חברת החשמל, אינטל ובנק לאומי. במקום הרביעי גוגל (אשתקד היא הייתה במקום ה- 49 בלבד). את החמישייה הראשונה סוגרת HP. אחריה טבע, בנק הפועלים, אמדוקס ומיקרוסופט.

מפתיע ולא מפתיע שחברת החשמל נחשבת למקום הטוב ביותר לעבוד בו, הן מבחינת השכר והן מבחינת התנאים הסוציאליים ועוד שלל צ'ופרים מסביב. מצד אחד מדובר בחברה שמזה שנים ארוכות סובלת מהפסדי עתק ובעקבות כך מכותרות שליליות אך מצד שני נעשית שם חגיגת שכר אמיתית וחסרת מעצורים.

נמלים
נמל אשדוד ניצב השנה במקום ה- 24 מתוך 100, הרחק מעל חברות עם ועדים הרבה יותר חלשים מזה שיש בנמל, כמו אסם, חברת כרטיסי האשראי כאל, בנק לאומי וצ'ק פינט. נמל חיפה דורג השנה במקום ה- 64, בזמן שאשתקד הוא היה במקום ה- 80 בלבד.

אינטל
לעובדים המחפשים קצת יותר שקט, בעיקר בכל הקשור ליחסי הציבור השליליים, מוטב לשקול השתלבות בחברת אינטל בתחום ההייטק. כיום החברה מעסיקה כ- 10,000 עובדים ומעניקה להם תנאי שכר מעולים ותנאים סוציאליים משופרים. גם בימי המשבר החברה לא פיטרה את עובדיה, כך שאין ספק שמדובר במקום בטוח ואטרקטיבי לעבוד בו.

תקשורת
עד לא מזמן, חברות הסלולר נחשבו למקום שכדאי מאוד לעבוד בהן. פרטנר, למשל, דורגה ב- 5 השנים האחרונות בחמישייה הפותחת. אבל מאז המהפכה התקשורתית של כחלון, חברות הסלולר נאלצו להדק חגורות. הראשונים שהרגישו זאת על בשרם היו העובדים. כך, השנה חברת פרטנר הגיע למקום ה- 22. סלקום שתמיד הייתה בעשירייה הראשונה, התדרדרה למקום ה- 32. YES מחזיקה במקום ה- 74 ו- HOT מחזיקה במקום ה- 78.

משרדי ממשלה
ומה קורה במשרדי הממשלה? האם גם שם נהנים העובדים מתנאים מופלגים? הדירוג מציב את משרד הממשלה במקום ה- 30. עורכי הסקר מציינים כי מדובר בפעם הראשונה שמשרדי הממשלה הגיעו לרשימת 100 החברות שהכי כדאי לעבוד בהן. באילו משרדי הממשלה מדובר? בנק ישראל, צה"ל (מקום 60), משטרת ישראל (השנה היא הגיע לראשונה למקום ה- 86), רשות שדות התעופה ואחרים.

ניקיון
השנה, גם בפעם הראשונה לחלוטין, נכנסה לרשימת ה- 100 החברות הישראליות שהכי כדאי לעבוד בהן, חברת ניקיון. חברת ISS (בעברית מקובלת – חברת קבלן) הגיעה השנה למקום ה- 92. ממש לידה, במקום ה- 93 הגיעה רשת שופרסל.

ביטוח
עוד הפתעות שהיו בסקר: חברת הביטוח AIG, שהמנכ"ל שלה מרוויח כמיליון שקל בחודש, עלתה השנה למקום ה- 16 כשהיא משאירה רחוק מאחוריה את הפניקס (41), הראל (50), מגדל (53), כלל ביטוח (59) ומנורה (87).

EBAY הגיעה השנה למקום 33 (גם בפעם הראשונה).

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
בודק שכר עבודה

אישור בודק שכר

מתן אישור בודק שכר למעסיקים, חברות ובעלי עסקים לפי דרישת משרד העבודה בטרם נקיטת הליכים מנהליים ו/או פליליים. בדרך כלל, אישור בודק

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.