האם תאונת עבודה יכולה לגרום לפוסט טראומה והאם זכאי העובד לפיצוי?

השופט ציין בפסק דינו כי במקרה לעיל התמלאו כל התנאים לקיומה של תאונת עבודה על פי חוק הביטוח הלאומי, דהיינו: פגיעה גופנית היא ההפרעה הנפשית וקשר סיבתי בין הפגיעה לבין התאונה

תאונת עבודה יכולה לגרום לא רק לנזק פיזי אלא גם לנזק נפשי. השאלה היא האם במקרה כזה יהיה זכאי העובד לפיצוי, כפי שהוא יהיה זכאי במקרה של תאונת עבודה עם פציעה גופנית. בית הדין האזורי לעבודה בחיפה קבע שכן.

פלוני, שעבד במפעל טורבין ג'ט במגדל תפן, נכווה בידו השמאלית לאחר שאירע פיצוץ בתנור להתכת מתכות. התאונה גרמה לו לפגיעה פיזית בידו שאומנם לא דרשה אשפוז אך גררה אחריה פוסט טראומה נפשית. ביטוח לאומי סירב להכיר בפן הנפשי של האירוע. העובד פנה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה אשר קבע כי אכן קיים קשר בין האירוע להפרעה נפשית שבאה בעקבותיו.

בתביעתו ציין העובד כי האירוע, במהלכו בעקבות הפיצוץ של התנור הוא נפצע, גרם לו ל PTSD -הפרעות דחק פוסט טראומתית. לכן, על ביטוח לאומי להכיר בליקוי נפשי זה כתאונת עבודה עם כל המשתמע ממנה. הוא הציג לבית הדין חוות דעת של מומחה לפסיכיאטריה מטעם בית הדין, אשר קבע בבירור כי קיים קשר סיבתי בין האירוע לבין מצבו הנפשי.

בביטוח לאומי השיבו כי לא ניתן להוכיח קשר סיבתי על סמך דיווח עצמי של התובע. מכאן התבקש התובע לעבוד סדרת בדיקות נוספות, ביניהן בדיקת MMPI ובדיקה קלינית לגבי אבחנה של PTSD. עם קבלת ממצאי הבדיקות קבע השופט, אסף הראל, כי כן יש להכיר בליקוי נפשי אותו מתאר התובע כחלק מתאונת עבודה.

השופט ציין בפסק דינו כי במקרה לעיל התמלאו כל התנאים לקיומה של תאונת עבודה על פי חוק הביטוח הלאומי, דהיינו: פגיעה גופנית היא ההפרעה הנפשית וקשר סיבתי בין הפגיעה לבין התאונה.

בסופו של דבר חייב בית הדין את הביטוח הלאומי להכיר במקרה כתאונת עבודה לכל דבר וכן לשלם את הוצאות המשפט בסך 3,000 שקל.

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.