ההסתדרות והמעסיקים חתמו על הסכם להעלאת שכר המינימום

הסכם להעלאת שכר המינימום

בסך הכל, בהסכם האמור לקבל תוקף משפטי כצו הרחבה לחוק מגן, נקבע כי החל משנת 2017 עם סיום שלושת הפעימות, יעמוד שכר המינימום במגזר הפרטי על 52% מהשכר הממוצע במשק. כיום הוא עומד על 47.5%

השביתה הכללית במשק שהייתה מתוכננת לשבוע הבא מבוטלת. ההסתדרות והמעסיקים במגזר הפרטי חתמו על הסכם להעלאת שכר המינימום בישראל.

אמש, במהלך ישיבה בהשתתפותם של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, צביקה אורן, נתחם הסכם להעלאת שכר המינימום ל- 5,000 שקל במספר פעימות אשר יתפרסו על פני שנתיים. הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי אמסלם, לא נוכח בחתימת ההסכם לכן, לפי שעה, עובדי המדינה לא יזכו להעלאת השכר.

הפעימה הראשונה מתוכננת ל- 1 באפריל 2015, במהלכה שכר המינימום יעלה ל- 4,650 שקל לחודש. הפעימה השנייה מתוכננת ל- 1 באוגוסט 2016 כשהשכר יעלה ל- 4,825 שקל לחודש. הפעימה השלישית והאחרונה מתוכננת ל – 1 בינואר 2017, אז השכר יגיע לרף שנקבע – 5,000 שקל לחודש.

בסך הכל, בהסכם האמור לקבל תוקף משפטי כצו הרחבה לחוק מגן, נקבע כי החל משנת 2017 עם סיום שלושת הפעימות, יעמוד שכר המינימום במגזר הפרטי על 52% מהשכר הממוצע במשק. כיום הוא עומד על 47.5%.

"אני חושב שזה יום מרגש לי באופן אישי אבל לחברה הישראלית ולציבור העובדים זה יום חשוב מאוד", אמר בתגובה יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. "היום אנחנו מביאים בשורה אמיתית לציבור העובדים בישראל. הצהרנו כי לא נסתפק בהעלאה של 200 שקל בלבד וקיימנו. הבטחנו לסלול את הדרך לחיים בכבוד עבור 700,000 משפחות ועשינו זאת. זהו יום חג גם לאוכלוסיית העובדים עם מוגבלות. אני גאה לעמוד בראש הארגון הראשון שדאג לקדם הסכם שכולם יוצאים ממנו מורווחים – העובדים ובני משפחותיהם ולא פחות מכך גם השירות הציבורי שיזכה לכוח עבודה איכותי וחדש. ההסתדרות, שרואה עצמה כארגון החברתי הגדול במדינה שמה לה למטרה להמשיך ולפעול למען צמצום פערים חברתיים ומיגור תופעות העסקה פוגעניות".

"אני חושב שזה יום מרגש לי באופן אישי אבל לחברה הישראלית ולציבור העובדים זה יום חשוב מאוד", ציין צביקה אורן.

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.