היכן שבוע העבודה הוא הקצר ביותר ומתי גם בישראל שבוע העבודה יקוצר

היכן שבוע העבודה הוא הקצר ביותר

בשנת 2015 עובד פריזאי עבד בממוצע 30 שעות ו- 50 דקות בשבוע. במקום השני, לא הרחק משם, עובדי ליון שהשקיעו בשבוע 31 שעות ו- 22 דקות. במקום השלישי – מוסקבה עם 31 שעות ו- 6 דקות בשבוע

 

"הגיע הזמן!" אמר בתוקף יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן לשר האוצר, משה כחלון, ודפק עם ידו על שולחן הכנסת. רק לפני ימים ספורים. "אני מבקש להיכנס בהקדם לדיונים אינטנסיביים בנושא קיצור שבוע העבודה. הגיעה העת לקצר את שבוע העבודה בישראל לשבוע בן 40 שעות עבודה וכן לקבוע שישה סופי שבוע ארוכים, לטובת המשק ולטובת כלל ציבור העובדים".

הישראלים עובדים הכי הרבה
כיום עובד שכיר במשרה מלאה עובד 43-45 שעות שבועיות (שבוע של 5 ימים או שבוע של 6 ימים), מספר גבוה מזה הנהוג ברוב המדינות החברות בה- OECD. "זו לא רק פגיעה ברווחת העובדים וביכולתם לאזן בין העבודה, המשפחה והחיים פרטיים, זה פוגע בסופו של דבר בפריון העבודה בארץ, שנחשב לאחד מן הנמוכים במדינות המפותחות בעולם",  טוענים בהסתדרות.

מזה שנים ארוכות וקדנציות רבות, ניסו לקצר את שבוע העבודה בישראל אך ללא הצלחה. היו אפילו הצעות לקצר אותו ל- 35 שעות. אבל גם 40 זה בסדר. העיקר שיקוצר. שבוע העבודה בישראל הוא מהגבוהים בעולם. איפה לדעתכם לעובדים יש את השבוע הקצר ביותר?

שבוע עבודה לעצלנים
בשנת 2015 עובד פריזאי עבד בממוצע 30 שעות ו- 50 דקות בשבוע. במקום השני, לא הרחק משם, עובדי ליון שהשקיעו בשבוע 31 שעות ו- 22 דקות. במקום השלישי – מוסקבה עם 31 שעות ו- 6 דקות בשבוע.  אחריה הלסינקי ווינה עם כ- 32 שעות, לונדון עם כמעט 34 שעות ובנגקוק עם 42 שעות

את הנתונים פרסם הבנק השווייצרי UBS, שבחן את אורכו של שבוע העבודה ב- 71 ערים בעולם.

מה שיכול לעודד אותנו, זו העובדה שאנחנו לא במקום האחרון. את התואר של שבוע העבודה הארוך ביותר קטפה הונג קונג עם 50 שעות. במקום השני לפני הסוף – מומביי, לפניה מקסיקו.

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.