היסטוריה בענף ההיי-טק: עובדי קומברס חתמו על הסכם קיבוצי

עובדי קומברס חתמו על הסכם קיבוצי

העובדים אשר יעברו לחברה ההודית יקבלו מענק בגובה של חצי משכורת ולאחר שישלימו שנת עבודה בחברה יהיו זכאים למענק התמדה בגובה של משכורת אחת. כמו כן, הם יוכלו לבחור בין קבלת תוספת שכר של 1.5% בין הגדלה להפרשה פנסיונית

לראשונה בענף ההיי-טק הישראלי, הסתדרות העובדים והנהלת חברת קומברס, חתמו על הסכם קיבוצי המסדר את תנאי העסקתם של 750 עובדי החברה. ההסכם נחתם בעקבות העברת שירותי הדיגיטל של קומברס לחברה הודית טק מהינדרה וכן לאחר שבחודש מארס 2015 התאגדו עובדי החברה במסגרת הסתדרות.

ההסכם, אשר ללא ספק מהווה סנונית ראשונה בענף ההיי-טק כחול לבן, אחריה צפויות עוד חברות להצטרף להסתדרות, כולל 2 חלקים. החלק הראשון מסדיר את תנאי העסקתם של 270 מהעובדים אשר יעברו לעבוד לחברה ההודית ואילו החלק השני מסדיר את תנאי העסקתם של אלו שיישארו בקומברס.

ההסכם שנחתם בין הצדדים מסדיר את תנאי המעבר של עובדי קומברס לטק מהינדרה תוך צבירה של מספר הישגים:
1. שמירה מלאה על רצף הזכויות של העובדים העוברים
2. שנה של בטחון תעסוקתי מלא לכל עובדי קומברס שעוברים לטק מהינדרה
3. מענק של חצי משכורת כעת ועוד מענק של משכורת לעובדים אשר ישלימו שנת עבודה בטק מהינדרה
4. דלת ההפרשות לקרנות הפנסיה וההשתלמות מ80% ל100% לכלל העובדים (העוברים והנשארים).

העובדים אשר יעברו לחברה ההודית יקבלו מענק בגובה של חצי משכורת ולאחר שישלימו שנת עבודה בחברה יהיו זכאים למענק התמדה בגובה של משכורת אחת. כמו כן, הם יוכלו לבחור בין קבלת תוספת שכר של 1.5% בין הגדלה להפרשה פנסיונית.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר היום: "ההסכמים החדשים עליהם חתמנו הם הפירות הראשונים של גל ההתאגדויות בענף ההיי-טק. מדובר בעדות נוספת לכך שגם בענפים שלא היינו רגילים לראות כחלק מהעבודה המאורגנת, העובדים כמו גם המעסיקים, מבינים את היתרונות שיש ביחסי עבודה קיבוציים. הסדרת תנאי העבודה והבטחת ביטחונם התעסוקתי של העובדים הם ערובה חיונית להמשך פעילותה העסקית של החברה באופן אשר תואם את תכניותיה. אני מברך את האיגוד המקצועי, את הוועד והעובדים על ההישג החשוב שנרשם היום, ומודה להנהלה, בראשות שמוליק חכם, על כך שבחרה להיות שותפה אמיצה למהלך".

יו״ר ועד עובדי קומברס, עמיר בריגה, אמר: "עדיין נכונים לנו אתגרים רבים אך אנו יכולים להיות גאים מאוד במה שהצלחנו להשיג היום. העובדים הם חלק מרכזי בהצלחתה של קומברס ומגיע להם לקבל יחס שהולם את תרומתם לחברה. בשם כל חברי הוועד, שממשיכים לעשות לילות כימים, אני מבקש להודות לעובדים שהפגינו נחישות ואורך רוח. כולי תקווה כי המשך ההידברות בין הצדדים יהיה תמיד ברוח של הגינות ושיתוף פעולה".

עופר אחירז, מנכ"ל חברת "לידקום" – נציגת טק מהינדרה בישראל: "אנחנו מברכים על חתימת ההסכם בין חברת קומברס וההסתדרות וביננו שבמסגרתו יעברו 250 עובדי מרכז המו"פ של קומברס בישראל לעבוד עבור טק מהינדרה. חתימת ההסכם עם חברת קומברס הינה אבן דרך נוספת בכניסת קונצרן טק מהינדרה לישראל כחלק מהמדיניות של החברה לראות בישראל את אחד משלושת המוקדים המרכזיים לפיתוח ולחדשנות בשנים הבאות לצד הודו וארה"ב".

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.