המעסיק בחברת שמירה לא שילם פנסיה, העובד התפטר ודרש פיצויי פיטורים. כמה כסף הוא קיבל?

עובד התפטר ודרש פיצויי פיטורים

השומר עבד בחברה במשך שנתיים. בבית הדין הוא טען שהתפטר מרצונו מנסיבות המזכות אותו בפיצויים פיטורים. מנגד טענו בחברת השמירה שהעובד עבד במשרה חלקית ונסיבות ההתפטרות שלו אינן מזכות אותו בפיצויים

 

החוק אומר פיצויי פיטורים יכולים לקבל רק העובדים אשר פוטרו על ידי המעסיק ולא התפטרו מרצונם. עם זאת, קיימות נסיבות המזכות את העובד שהתפטר בפיצוי מלא, כדין מפוטר.

לאחרונה, בית הדין הארצי לעבודה, דן בסוגיית הנסיבות המאפשרות לעובד לקבל פיצויי פיטורים, על אף שהוא זה שהתפטר. שומר בחברת השמירה "נוף ים ביטחון" התפטר מתפקידו והגיש נגד החברה תביעה בדישה לשלם לו פיצויי פיטורים ותשלומים סוציאליים שלא שולמו לו.

השומר עבד בחברה במשך שנתיים. בבית הדין הוא טען שהתפטר מרצונו מנסיבות המזכות אותו בפיצויים פיטורים. לטענתו החברה לא שילמה לו זכויות סוציאליות שונות בגין תקופת העסקתו, זכויות כמו דמי נסיעות, שעות נוספות, שעות שבת, דמי חגים, דמי הבראה והפרשה פנסיונית. הוא התריע לא פעם בפני מנהליו אך הם לא טיפלו במצב.

מנגד טענו בחברת השמירה שהעובד עבד במשרה חלקית ונסיבות ההתפטרות שלו אינן מזכות אותו בפיצויים. כמו כן, התביעה הוגשה בשיהוי ניכר. עוד טענו בחברה שלעובד שולמו שעות נוספות באופן גלובלי וכי כל הניכויים משכרו בוצעו בידיעתו של התובע.

השופטת, כרמית פלד, קיבלה ברובה את התביעה. היא מצאה שאכן לא שולמו לעובד תנאים סוציאליים המגיעים לו על פי חוק. למשל, בנוגע לשעות נוספות ששולמו לו כביכול גלובלי, מצאה השופטת שהתשלומים לא היו עקביים ולא שיקפו 9% מהשכר כמקובל.

בסופו של דבר פסקה השופטת לשלם לעובד פיצויי פיטורים בגובה של 21 אלף שקל. כמו כן, היא חייבה את הנתבע לשלם הוצאות משפט בסך 5,500 שקל.

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
בודק שכר עבודה

אישור בודק שכר

מתן אישור בודק שכר למעסיקים, חברות ובעלי עסקים לפי דרישת משרד העבודה בטרם נקיטת הליכים מנהליים ו/או פליליים. בדרך כלל, אישור בודק

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.