פיטורים ללא פיצויים: המעסיק הפיץ שמועה שהעובדת גנבה ופיטר אותה ללא פיצויים. ביה"ד פסק לטובתה 45 אלף שקל פיצויים

פיטורים ללא פיצויים

התובעת עבדה במשך שנתיים וחצי כמלצרית במלון חוף התמרים בעכו. יום בהיר אחד היא הואשמה בגניבת ז'קט יקר ערך מעובדת משק הבית של המלון ופוטרה לאלתר, ללא שיחת שימוע וללא פיצויי פיטורים

 

התובעת עבדה במשך שנתיים וחצי כמלצרית במלון חוף התמרים בעכו. תחילה היא עבדה בחדר האוכל של המלון ואז קודמה לתפקיד מלצרית בקפיטריה. יום בהיר אחד היא הואשמה בגניבת ז'קט יקר ערך מעובדת משק הבית של המלון ופוטרה לאלתר, ללא שיחת שימוע וללא פיצויי פיטורים.

הז'קט היה תלוי במלתחות של העובדות. העובדת, אשר ממנה נגנב הז'קט, פנתה באותו היום לרכזת כוח האדם במלון שבתורה פנתה לקב"ט הראשי של המלון, בדרישה לערוך חיפוש בתיקה של המלצרית החשודה במעשה. הקב"ט ביצע חיפש אך הז'קט לא נמצא.  העובדת זומנה לחדרה של מנהלת כוח האדם שם הוסבר לה כי היא חשודה בגניבה ומוטב לה להודות במעשה. מאחר והמלצרית סירבה להודות היא פוטרה לאלתר, תוך שלילת זכויותיה הסוציאליות הבסיסיות כגון הודעה מוקדמת ושיחת שימוע.

המלצרית המפוטרת פנתה לבית הדין האזורי לעבודה חיפה, בדרישה לשלם לה פיצויי פיטורים, דמי הודעה מוקדמת ותשלום זכויות סוציאליות אחרות שלא שולמו לה. כמו כן, היא דרשה פיצוי על עוגמת נפש ועל לשון הרע.

מסתבר שביחד עם תלושי השכר שחולקו לעובדי המלון לאחר פיטוריה של התובעת, צירפה ההנהלה מכתב בו תיארה את מקרה הגניבה ונקבה בשמה של הגנבת.

השופטת איטה קציר, קיבלה את התביעה. היא ציינה כי שלילת פיצויי פיטורים יכולה להתבצע אך ורק במקרה שבידו של המעסיק נמצאות ראויות חד משמעיות לגניבה או עברה מכל סוג אחר, מבוססות מעל למאזן ההסתברויות . אלא שבתביעה הנוכחית היו סתירות רבות בגרסאות שהציגה הנתבעת. היו סתירות במועד דיווח הגניבה, החיפוש בתיקה של התובעת, צילומי אבטחה וההודעה של התובעת. הנתבעת לא הציגה לבית הדין צילומי אבטחה ולא ציינה שהמשטרה סגרה את התלונה מחוסר ראיות.

השופטת קבעה כי הנתבעת אינה עמדה בנטל המוגבר המוטל עליה להוכחת מעשה פלילי ועל כך פיטוריה של העובדת היו בניגוד לחוק, כמו גם שלילת פיצויי פיטורים ושאר התנאים הסוציאליים גם הם היו בניגוד לחוק.

בסופו של דבר פסקה השופטת כי על הנתבעת לשלם לתובעת פיצויים בגין עוגמת הנפש והוצאת לשון הרע, זאת בנוסף לפיצויי פיטורים והודעה מוקדמת. על הנתבעת יהיה לשלם לתובעת פיצוי בסך 30 אלף שקל.

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.