הסכם חדש בין ההסתדרות לארגונים העסקיים: שבוע העבודה יקוצר ל- 42 שעות ללא שינוי בשכר

שבוע העבודה יקוצר ל- 42 שעות ללא שינוי בשכר

"המהלך בא על רקע מספר השעות הגבוה במיוחד שעובד העובד הישראלי ביחס לעמיתיו בעולם, כ-43 שעות שבועיות, לעומת מדינות OECD שבהן מספר השעות הממוצע הוא 40 שעות שבועיות ואף פחות מכך"

האם שבוע העבודה בישראל עתיד להתקצר? כל הסיכויים שכן וככל המסתכן כבר בחודש יולי הקרוב. השבוע אומנם לא יתקצר באופן משמעותי כפי שהיו רוצים כל השכירים וכפי שנהוג היום ברוב מדינות ה- OECD, אך גם זה משהו ועוד לפני הפסח.

אמש, יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, שרגא ברוש, חתמו על הסכם לקיצור שבוע העבודה בישראל. לפי ההסכם שבוע העבודה יקוצר מ- 43 שעות ל- 42 שעות וזאת ללא פגיעה בשכר העובדים. השכר השעתי ייחשב על בסיס של 182 שעות עבודה חודשיות, זאת במקום 186 כיום.

לדבריו של ברוש, הגיע הזמן שהמגזר העסקי בשוק העבודה בישראל יתאים את עצמו לעידן העבודה החדשה ויאפשר לעובדים ולמנהלים חלוקה נכונה וגמישה יותר בין שעות הפנאי לעבודה. ניסנקורן הוסיף כי: "זהו צעד ראשון לקיצור שבוע העבודה בישראל. מדובר במהלך חשוב שתורם לציבור העובדים בארץ ומקדם את האיזון הראוי בין עבודה לפנאי, תוך יצירת השפעה חיובית על פריון העבודה במשק".

בנוסף לקיצור שבוע העבודה, ההסכם ישנה את הסדרי עבודת הלילה והשעות הנוספות. לפיו ניתן יהיה לעבוד משמרות לילה בהיקף מצטבר של 7 ימים בתוך תקופה של שבועיים. בנוגע לשעות הנוספות, המכסה המותרת תעמוד על 16 שעות.

ההסכם ייכנס לתוקף לאחר חתימתו של שר העבודה, חיים כך, ורק במקרה שלא יימצא הסדר חלופי של סופי שבוע ארוכים.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן מסר בתגובה: "קיצור שבוע העבודה ישנה את מאפייני העבודה של העובד הישראלי וטומן בחובו תועלות רבות, ביניהן: צמצום שחיקת העובד, הגברת האיזון בין חיי המשפחה לחיי העבודה, ושיפור איכות החיים של הפרט. המהלך בא על רקע מספר השעות הגבוה במיוחד שעובד העובד הישראלי ביחס לעמיתיו בעולם, כ-43 שעות שבועיות, לעומת מדינות OECD שבהן מספר השעות הממוצע הוא 40 שעות שבועיות ואף פחות מכך".

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.