הסכם קיבוצי בענף המלונאות: העובדים יקבלו העלאה בשכר ומענק

הסכם קיבוצי בענף המלונאות

עובדי ענף המלונאות ייהנו גם משינוי בתופסת הוותק הנהוג בענף. עד כה תוספת הוותק שקבלו העובדים לאחר כל שנת תורגמה בפועל לתוספת של 35-45 שקל לשכר החודשי. כעת לפי ההסכם החדש היא תעמוד על 40-80 שקל לכל שנת עבודה

 

לאחרונה פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, במסגרת דו"ח הכנסות השכירים לשנת 2016, כי עובדי ענף שירותי האירוח והאוכל נמצאים בתחתית טבלת השכר. אשתקד הם הרוויחו את השכר הנמוך ביותר במשך – 5,388 שקל ברוטו בחודש בממוצע, בזמן שעובדי ענף המידע והתקשורת הרוויחו את המשכורות הגבוהות ביותר – 16,488 שקל ברוטו לחודש בממוצע. הסכם קיבוצי חדש נחתם ממש בימים אלו עשוי לשפר במקצת את מצבם הכלכלי.

התאחדות המלונות ונציגים של עובדי הענף יחד עם הסתדרות הכללית של העובדים, לאחר תקופה ממושכת של משא ומתן, חתמו על הסכם קיבוצי ענפי חדש המתייחס כ- 40 אלף עובדים בכ- 400 בתי מלון ובתי הארחה ברחבי ישראל. ביניהם חדרנים ועובדי ניקיון, עובדי תחום המזון, אנשי תחזוקה ולוגיסטיקה, עובדי אדמיניסטרציה ועוד.

תוספת שכר ומענק
לפי ההסכם שנחתם לארבע שנים, ייהנו העובדים מתוספת שכר בשיעור של 7.25%. שכרם יעלה בשלוש פעימות. בפעימה הראשונה יעלה השכר ב- 2.25%, בפעימה שנייה – 2.5% ובפעימה השלישית 2.5% נוספים.

בנוסף, יקבלו העובדים מענק בגובה של 26% משכר היסוד שהם מקבלים. מדובר בתוספת חדש פעמית של כ- 1,000 שקל לפחות. המענק יחולק לעובדים בעלי ותק של 30 חודשי עבודה נכון ל- 1.1.17.

תוספת ותק והפחתת ניקוי זמן ההפסקות
עובדי ענף המלונאות ייהנו גם משינוי בתופסת הוותק הנהוג בענף. עד כה תוספת הוותק שקבלו העובדים לאחר כל שנת תורגמה בפועל לתוספת של 35-45 שקל לשכר החודשי. כעת לפי ההסכם החדש היא תעמוד על 40-80 שקל לכל שנת עבודה ותחושב באופן אחוזי. בנוסף, יופחת זמן ההפסקות משעה וחצי לכדי שעה.

הגדלת הפרשה פנסיונית
גם ההפרשה פנסיונית החודשית של עובדי המלונאות תגדל מ- 0.2% ל- 0.3% משכרו של כל עובד בענף. המטה היא לשפר את פעילויות הרווחה לטובת העובדים, השתלמויות וקורסים להגברת איכות השירות והפריון וכן לטובת פרישה מוקדמת עקב השחיקה.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מסר בתגובה: "אני מברך את כלל עובדי הענף על ההסכם אשר נותן מענה לסוגיות הייחודיות לו ומביא לשיפור משמעותי בתנאי העסקתם תוך הבטחת תגמול ראוי על עבודתם המסורה". נשיא התאחדות המלונות רו"ח אמיר חייק, ציין כי "מדובר בהסכם מאוזן המיטיב עם העובדים תוך אחריות מלאה למעסיקים בבתי המלון הקטנים והגדולים כאחד. אני תקווה שההסכם יתרום גם לגיוס עובדים חדשים שיראו במלונאות קריירה לטווח ארוך".

יו"ר איגוד עובדי המלונות, פרדי כהן, הוסיף: "ההסכם קובע כי העובדים יתוגמלו באופן מכובד בהתאם לתנאי העסקתם הייחודיים הכוללים לא פעם עבודה מעבר לשעות נורמטיביות"

נשיא התאחדות המלונות בישראל, רו"ח אמיר חייק, ציין: "מדובר בהסכם מאוזן המיטיב עם העובדים תוך אחריות מלאה למעסיקים בבתי המלון הקטנים והגדולים כאחד".

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »
הודעה לעובד

הודעה לעובד

מאמר זה ידון בחובת הודעה לעובד ולמועמד לעבודה בהתאם לחוק הודעה לעובד ולמועמד לעבודה (תנאי עבודה והליכי מיון וקבלה לעבודה), תשס"ב-2002(להלן החוק).

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.