הסכם קיבוצי חדש לעובדי השיפוצים, הבניין והעץ: שכר המינימום יעלה ל- 5,600 שקל

הסכם קיבוצי חדש לעובדי השיפוצים

"משמעות צעד זה היא שיפור דרמטי עבור קבלני השיפוצים, שכן ההסכם מגדיר קפיצה משמעותית בשכר המינימום בענף. אין ספק שזה צעד מבורך שישדרג את חייהם של העוסקים בענף השיפוצים כיום, וכן יעודד אנשים נוספים להשתלב בו"

 

במסגרת הסכם קיבוצי עדכני אשר נחתם בסוף חודש יוני בין התאחדות בוני הארץ לבין הסתדרות העובדים הכללית החדשה והסתדרות עובדי הבניין והעץ, בו חתומה גם התאחדות קבלני השיפוצים, עוגנו תנאי עבודה משופרים לעובדי ענף השיפוצים.

ההסכם הקיבוצי החדש קובע כי שכר המינימום בענף השיפוצים, הבניין והעץ יעלה בשלוש פעימות, בסך הכל ל- 5,600 שקל בחודש ברוטו עד שנת 2017.

במסגרת הפעימה הראשונה שכבר נכנסה לתוקף, שכרו ההתחלתי של עובד שיפוצים יעמוד על 5,100 שקלים לעומת השכר שנקבע בהסכם הקיבוצי הקודם אשר עמד על 4,350 שקלים. בנוסף, תשופר תוספת הדרגה לטבלאות השכר של עובדי שיפוצים, כך שכל עובדי שיפוצים מדרגת השכר השלישית ומעלה ישובצו בדרגת שכר גבוהה יותר באופן אוטומטי. כך למשל, עובד שיפוצים בדרגה שלוש, ישודרג לדרגה ארבע וכבר מהפעימה הראשונה שכר המינימום של עובד זה יעמוד על 6,000 שקל.

הפעימה השנייה שתתקיים בעוד שנה בדיוק, תעלה את שכר המינימום ל- 5,200 שקל. הפעימה שלישית שתתקיים ב- 1 בדצמבר 2017, תעלה את השכר ל- 5,600 שקל. שכר המינימום של עובד בדרגה השמינית יעמוד ב-2017 על 7,500 שקל. מנהלי עבודה ינהו בסופו של דבר משכר שיעלה ל- 10 אלף שקל בתוך שנתיים מהיום.

ההסכם הקיבוצי הנוכחי ממשיך את שנקבע בהסכם הקיבוצי הקודם ביחס לעובדי שיפוצים בנוגע למתן תשלום בגין תוספת הכשרה, החזר הוצאות אש"ל והפרשת כספים לקרן השתלמות.

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ציין כי "משמעות צעד זה היא שיפור דרמטי עבור קבלני השיפוצים, שכן ההסכם מגדיר קפיצה משמעותית בשכר המינימום בענף. אין ספק שזה צעד מבורך שישדרג את חייהם של העוסקים בענף השיפוצים כיום, וכן יעודד אנשים נוספים להשתלב בו"

סיב מוסיף כי "הסדרת הזכויות הסוציאליות של עובדי שיפוצים מהווה נדבך נוסף באג'נדה של התאחדות קבלני השיפוצים להסדיר את ענף השיפוצים ומעגנת אותו כענף חשוב ומוביל בכלכלה הישראלית".

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.