הסכם קיבוצי לשומרים ולמאבטחים: שכר המינימום יעלה ל- 30 ₪ לשעה

שכר המינימום יעלה ל- 30 ₪ לשעה

השכר יעלה ב- 2 פעימות במהלך 2017: החל מ- 1 בינואר 2017 יעלה השכר השעתי המינימלי ל- 28.5 שקל והשכר החודשי ל- 5,300 שקל למשרה מלאה, החל מ- 1 יעלה השכר השעתי המינימלי ל- 30 שקל והשכר חודשי המינימלי ל- 5,580 שקל למשרה מלאה

בשורות טובות לשומרים ולמאבטחים במגזר הפרטי: יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ"ל הארגון הארצי של מפעלי השמירה והאבטחה בישראל, פיני שיף, חתמו בערב חג על הסכם קיבוצי שישפר את תנאי העסקה של עשרות אלפי השכירים בענף. הסכם זה מהווה המשך להסכם קיבוצי שנחתם ב- 2014 הקובע ששכרם של השומרים והמאבטחים במגזר הפרטי יעלה על שכר המינימום הכללי במשק, וכן יושווה לשכרם של השומרים והמאבטחים במגזר הציבורי.

ההסכם הנוכחי נחתם בעקבות המכתב ששלח פיני שיף לפני כחודשיים, ללקוחות חברות האבטחה והשמירה בישראל. במכתב הוא הזהיר מפני מחסור חמור של כוח אדם בענף במידה ולא ישופרו תנאי העסקה של השומרים והמאבטחים בישראל.

במסגרת ההסכם שנחתם בין הצדדים, שכר המינימום של עובדי ענף השמירה והאבטחה יעלה בשתי פעימות במהלך שנת 2017. הפעימה הראשונה החל מ- 1 בינואר 2017 תעלה את שכר השעתי המינימלי ל- 28.5 שקל ואת שכר החודשי המינימלי ל- 5,300 שקל למשרה מלאה. הפעימה השנייה החל מ- 1 בדצמבר 2017 תעלה את שכר השעתי המינימלי ל- 30 שקל ואת השכר חודשי המינימלי ל- 5,580 שקל למשרה מלאה.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר בתגובה: "אני מאמין כי שר העבודה והרווחה יהיה שותף לתחושת ההישג ויחתום על צו ההרחבה בהקדם על מנת להשלים את המהלך ולהשפיע יחד על שיפור תנאי העסקתם של אלפי עובדים". עוד הוא ציין כי: "העלאת שכר המינימום של עובדי השמירה והאבטחה תתרום לחיזוק מעמדם של עובדים רבים מתוך הכרה בחשיבות מלאכתם. הסכם זה מצטרף לשורה של הישגים שהובלנו על מנת להבטיח שאוכלוסיית העובדים תרוויח שכר גבוה יותר ותהנה מהסדרה מלאה של תנאים סוציאליים המאפשרים קיום בכבוד".

"העלאת שכר המינימום לעובדי האבטחה היא הישג מרשים, אך הארגון לא רואה בצעד זה משום סוף פסוק", הוסיף מנכ"ל הארגון הארצי של מפעלי השמירה והאבטחה בישראל, פיני שיף. "קיימת פעילות נמרצת להקניית מעמד של עבודה מועדפת לחיילים משוחררים וכן לשיפור התנאים הפיזיים של העובדים".

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.