העובדת שהתלוננה כי לא קיבלה פדיון חופשה פוטרה. החברה תשלם קנס פלילי 25 אלף שקל

פדיון חופשה

חוק הגנה על עובדים (חשיפת עבירות ופגיעה בטוהר המידות או במינהל התקין), תשנ"ז-1997, הוא עוד חוק מגן מצוין ויעיל במדינת ישראל, עליו העובדים השכירים מוכרחים לשמוע. חוק הגנה על עובדים נועד להגן על עובדים שחשפו בעצמם או סייעו בחשיפה של אי סדרים במקום עבודתם, שחיתות או כל פגיעה אחרת במינהל התקין. המעסיקים אשר יפטרו עובדים מטעמים אלו או יביאו להרעת תנאי העסקתם, יואשמו בעבירה פלילית.

זה בדיוק מה שקרה לחברת ביטחון אזרחי ש.ק., אשר פיטרה עובדת שהתלוננה כי לא קיבלה פדיון דמי חופשה. העובדת פנתה למשרד הכלכלה עקב הפגיעה בזכויותיה הסוציאליות ובסופו של דבר החברה העבריינית קיבלה קנס כספי ושילמה לעובדת את המגיע לה.

על פי החקירה שניהלו מפקחי מחוז דרום ממינהל הסדרה ואכיפה במשרד הכלכלה, יוסי שבת ויהודה דנינו, נמצא כי בחודש אפריל 2009 חברת השמירה ביטחון אזרחי ש.ק. פיטרה עובדת ותיקה אשר התלוננה כי לא קיבלה פדיון חופשה, כפי שמחייב זאת החוק.

החוקרים גיבשו חומר ראיות והגישו תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, בגין אי תשלום פדיון חופשה וכן בגין פיטורים לא חוקיים.

השופט, אילן סופר, גזר על הנתבעים לשלם פדיון חופשה בסך 4,320 שקל. בנוסף הוא גזר על הנאשמים גם עונש פלילי בגין פיטורים בניגוד לחוק הגנת העובד וחייב את החברה לשלם קנס בסך 25 אלף שקל, זאת בנוסף להתחייבות להימנע מביצוע עבירה זו למשך תקופה של 3 שנים מיום גזר הדין.

לדברי יפה סולימני, מנהלת מינהל הסדרה ואכיפה: "מינהל הסדרה ואכיפה מודע לחשיבות חוק הגנה על עובדים (חשיפת שחיתויות ופגיעה בטוהר המידות) הן בקרב מעסיקים והן בקרב עובדים. כל תלונה או מידע הקשור בפגיעה בעובד על פי חוק זה מטופלת במינהל, כשיודגש כי בהתאם להוראות החוק, האכיפה מתמקדת בפגיעות של מעסיקים בענייני עבודה של עובדים. חוק הגנה על עובדים כשמו כן הוא – נועד לשמור עליהם ולעודד אותם לעמוד על זכויותיהם ולמצות זכויות אלו מול המעסיק והרשויות המוסמכות. משרד הכלכלה נחוש למצות את מלוא ההליכים נגד מעסיקים  המפרים את הוראות חוקי העבודה הסוציאליים בכלל, ונגד מעסיקים הפוגעים בעובדים אשר מתלוננים על פגיעה בזכויותיהם הסוציאליות בפרט. במקרים כאלו, יהיו המעסיקים ונושאי המשרה הרלוונטיים צפויים לאכיפה מוגברת ולענישה הולמת".

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.