זכויות עובדים? עובדת ניקיון וקופאית הגישו תביעה ייצוגית נגד רמי לוי ב- 127 מיליון שקל

זכויות עובדים

המעסיקים סומכים על חוסר הבנת חוקי העבודה בקרב העובדים החלשים וכן סומכים שהם לא יפנו לבית הדין בשביל כמה גרושים. למעשה, ברוב המקרים, כלל לא מדובר בכמה גרושים אלא בסכומים של כמה עשרות אלפי שקלים

 

בעיתוי שללא ספק מעלה גבה, בתוך סערה תקשורתית סביב ההטרדות המיניות שהושתקו, הפגיעה בפרטיות הלקוחות בחברת הסלולר והמעקבים אחרי עיתונאים, הגישו שתי עובדות לשעבר של רמי לוי תביעה ייצוגית נגד רמי לוי שיווק השקמה בסך 127 מיליון שקל.

מי שהיה עד לא מזמן לסמלו המובהק של הצדק החברתי בישראל, איש עסקים פשוט שהצליח לשלב השקפת עולם חברתית עם הצלחה כלכלית ובזכות כך זכה להדליק משואה ביום העצמאות, היום מואשם בניצול ציני של הצדק החברתי מתוך מניעים כלכליים טהורים. כך לפחות עולה מהתביעה  שהוגשה.

עובדת ניקיון וקופאית, שתי העובדות לשעבר ברמי לוי סניף נתיבות, הגישו תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית, בטענה כי חברת רמי לוי שיווק השקמה הפרה את זכויותיהן הסוציאליות. החברה אינה שילמה להן דמי חג ופתחה קרן פנסיה רק לאחר 7 חודשים מיום תחילת העבודה, על אף שהחוק דורש לפתוח קרן פנסיה כבר מהחודש הראשון וזאת בכפוף להסכם קיבוצי.

את העוולה גילו העובדות לאחר שפנו לסיעו מקצועי. בדיקת תלוש השכר שלהן העלתה עברות חמורות על חוקי העבודה מצד רמי לוי שיווק השקמה.

כאן בתלושדין פרסמנו לא פעם שנתונים סטטיסטיים מגלים אצל מחצית מהשכירים בישראל טעויות בחישוב שכר. חשוב לבדוק את תלוש השכר החודשי. סביר להניח שגם אצלכם יהיו אי דיוקים וטעויות. בחלק מהמקרים מדובר בטעויות תמימות, בחלק אחרים מהמקרים הטעויות נעשות במכוון. המעסיקים סומכים על חוסר הבנת חוקי העבודה בקרב העובדים החלשים וכן סומכים שהם לא יפנו לבית הדין בשביל כמה גרושים. למעשה, ברוב המקרים, כלל לא מדובר בכמה גרושים אלא בסכומים של כמה עשרות אלפי שקלים.

בבדיקת תלושי השכר של העובדות, התגלה גם שהחברה אינה בודקת את אם לעובד החדש יש קרן פנסיה קיימת ממקום העבודה הקודם. החברה פשוט פותחת קרן חדשה ומתחילה לבצע הפקדות רק לאחר 7 חודשי עבודה. זה קורה בין היתר משום שבחברה לא מעבירה לעובדים החדשים טופס הודעה עם תחילת העסקתם. על פי חוק הודעה לעובדה חלה על המעסיקים חובה למסור לעובד חדש טופס ובו כל תנאי העסקתו.

אי סדרים מסוג זה בחברת רמי לוי שיווק השקמה, הביאו להחלטה להגיש תביעה ייצוגית שתוכל למצות את הדין עבור כל העובדים. הרי ברשת מועסקים כיום כ- 6,000 עובדים בכ- 50 סניפים ברחבי הארץ. כל עובד מועסק בחברה למשך שנה בממוצע. מכאן ניתן להסיק כי ישנם 42 אלף עובדים (כאלה שעבדו בעבר ומועסקים כיום) אשר לא קיבלו את מלוא זכויותיהם.

העילה האישית של כל עובד בחברה בגין אי תשלום דמי חגים עומדת על כ- 1,000 שקל. סכום זה צריך להכפיל ב- 42 אלף עובדים. בגין אי הפרשה לנסיה הערכה מצביעה על 64.5 מיליון שקל שלא שולמו לעובדים. בגין אי הודעה לעובד על זכותו להפרשות פנסיה הערכה מצביעה על 21 מיליון שקל נוספים. בסך הכל התביעה הייצוגית עומדת על 127 מיליון שקל.

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »
הודעה לעובד

הודעה לעובד

מאמר זה ידון בחובת הודעה לעובד ולמועמד לעבודה בהתאם לחוק הודעה לעובד ולמועמד לעבודה (תנאי עבודה והליכי מיון וקבלה לעבודה), תשס"ב-2002(להלן החוק).

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.