חברת טלאול סירבה להעסיק אישה עיוורת שעכשיו תובעת 70 אלף שקל

חברת טלאול סירבה להעסיק אישה עיוורת

 

בתביעה סיפרה התובעת כי למרות שהאחראית אמרה שכרגע אין תפקיד פנוי במוקד הסקרים, החברה כן פרסמה מודעות דרושים למשרות פנויות במוקד. עוד אמרה התובעת, כי אי התאמתה לתפקיד נקבעה ללא בדיקת כישוריה המקצועיים

 

מאבק הנכים והאנשים עם מוגבלויות, מסתבר, מתרחש לא רק במסדרונות הכנסת ובכבישים המרכזיים והעמוסים בישראל. הוא גם אינו עוסק רק בהעלאת קצבאותיהם. עיקר המאבק הוא בהשגת השוויון בחברה ובקבלת הזכות לחיות בכבוד. הפעם, המאבק מתרחש בבית הדין האזורי לעבודה בנצרת.

התובעת, בשנות ה- 40 לחייה, בעלת תואר שני מאוניברסיטת חיפה, ביקשה לעבוד כטלפנית מן המניין בחברת טלאול העוסקת בשיווק טלפוני ישיר. היא פנתה בעקבות מודעת הדרושים וציינה בפני האחראית על גיוס עובדים בחברה כי היא עיוורת מוחלטת. בתגובה השיבה לה האחראית כי אליה לבחון את הדבר והיא תחזור אליה מאוחר יותר. כעבור יומיים האחראית אכן חזרה ובישרה לתובעת כי אינה מתאימה לתפקיד נציגת השירות אלא לתפקיד במוקד הסקרים בו כרגע אין משרות פנויות. כך לדבריה האחראית שהבטיחה לתובעת לשוב ולעדכן ברגע שתתפנה משרה מתאימה.

בתביעה סיפרה התובעת כי למרות שהאחראית אמרה שכרגע אין תפקיד פנוי במוקד הסקרים, החברה כן פרסמה מודעות דרושים למשרות פנויות במוקד. עוד אמרה התובעת, כי אי התאמתה לתפקיד נקבעה ללא בדיקת כישוריה המקצועיים.

במשך חודשים ארוכים התובעת לא קיבלה כל עדכון בנושא ופנתה לחברה בעצמה. "אין אפשרות שעיוור מוחלט יעבוד בחברה. עיוור מוחלט לא מתאים להיות מוקדן", כך נאמר לה בתגובה וזאת למרות שהיום קיימות תוכנות המאפשרות התאמה של מערכות ממוחשבות לאנשים עם מוגבלויות בראיה. חברת טלאול לא הייתה מוכנה לשקול את הנושא.

התובעת פנתה לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אשר בתורה הגישה תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בנצרת. בתביעה נטען כי חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות אוסר על אפליית אדם בעת קבלתו לעבודה מחמת מוגבלותו. החוק קובע את הדרישה האקטיבית מצד המעסיק לבצע התאמת מערכות במטרה לאפשר לאדם עם מוגבלות לעבוד בחברה.

לטענתה של הנציבות, חברת טלאול סירבה להעניק לתובעת את ההזדמנות להשתלב בחברה ולהוכיח את עצמה.

"בשנת 2017 לא ניתן להשלים עם מציאות שבה למעלה מחצי מאוכלוסיית האנשים עם המוגבלות בישראל נמצאת עדין מחוץ למעגל העבודה", ציין אברמי טורם, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. "נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות פועלת ללא לאות לקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלות ולמניעת הפלייתם. אנו  נמשיך ביתר שאת לפעול על מנת לצמצם פערים בתעסוקת אנשים עם מוגבלות, ונפעל בהתאם בכל צומת בה מתקיימת הפליה בוטה כזו או אחרת".

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.