כחלון ביקש לדחות המלצות הוועדה להעלאת גיל הפרישה לנשים, כדי לשפר אותן

העלאת גיל הפרישה לנשים

המלצותיה הסופיות של ועדת גיל הפרישה לנשים אמורות להגיע לוועדת כספים מייד עם תחילת מושב החורף בכנסת כדי לעבור תהליך חקיקה ולהיכנס לתוקף בתחילת 2017

לפני מספר שבועות פורסם כי שר האוצר, משה כחלון, קיבל המלצות של ועדת גיל הפרישה לנשים לפיהן גיל הפרישה יעלה ל- 65 בתוך 12 שנה. היום נודע לתלושדין כי שר האוצר ביקש מהוועדה לדחות את המלצותיה וזאת במטרה לבחון כיצד ניתן לשפרן.

ועדת גיל הפרישה לנשים, הוקמה בחודש מארס 2016 בעקבות ההחלטה של האוצר משנת 2011 לדון מחדש באפשרות של העלאת גיל הפרישה לנשים. בראשה של הוועדה עומד הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אמיר לוי. בין חבריה נכללים 6 נציגי ממשלה ובנק ישראל ועוד 6 נציגי ציבור (מרכז אדווה, עמותת אינג'אז והדרת, התאחדות התעשיינים, נעמ"ת ואיש האקדמיה עו"ד יובל אלבשן).

המקורבים לוועדה מסרו כי דחיית המלצותיה שהוגשו וכביכול כבר התקבלו על ידי שר האוצר, נובעת בין היתר מכך שלא הושגו הסכמות בין 12 החברים באף אחד מהנושאים בהן דנה הוועדה. השאלות כמו האם להעלות את גיל הפרישה ל- 65 וכיצד ניתן יהיה לפצות את הנשים העלולות להיפגע מהמהלך – נותרו פתוחות וללא פתרון מעשי.

מעבר לכך שלא הושגה הסכמה בין כל חברי הוועדה, ישנם מתנגדים ומתנגדות רבות מחוצה לה. חברות הכנסת זהבה גלאון ממרץ, שלי יחימוביץ ממחנה הציוני ויעל אבקסיס מישראל בתינו, אשר מתנגדות להעלאת גיל הפרישה לנשים, שלחו מכתב לשר האוצר בו הביעו את התנגדותן הנחרצת לכוונתו להעלות את גיל הפרישה ל- 65 במקום 62 כיום. לטענתן אין לעלות את גיל הפרישה ליותר מ- 64 וגם אז, אך ורק לאחר יצירת רשת ביטחון לנשים העלולות להיפגע, ולמעשה מדובר ברבבות נשים שרובן שייכות לשכבות המוחלשות במשק.

המלצותיה הסופיות של ועדת גיל הפרישה לנשים אמורות להגיע לוועדת כספים מייד עם תחילת מושב החורף בכנסת כדי לעבור תהליך חקיקה ולהיכנס לתוקף בתחילת 2017. משמעות הדבר שכבר בימים הקרובים ייפגשו נציגי האוצר עם כלל המתנגדים והמתנגדות כדי לשפר את ההמלצות. ותלושדין מייד ידווח על תוצאות הוועדה.

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.