לכל מי שרוצה לעבוד בפייסבוק: טיפ ממרק צוקרברג איך לקבל משרה ומה גובה השכר שתקבלו

איך לקבל משרה

פייסבוק מסננת בקפידה את העובדים שלה ולאלה שהיא בוחרת בסופו של דבר, היא משלמת הרבה מאוד כסף, כל שכן מפנקת אותם בתנאים אטרקטיביים במיוחד; מהנדס תוכנה מתחיל מרווח כ- 37 אלף שקל בחודש

פייסבוק הוא ללא ספק מקום העבודה הטוב ביותר כיום בעולם. החברה שמעסיקה 4,000  עובדים והרשת החברתית הגדולה בעולם עם למעלה ממיליארד גולשים – פייסבוק משאירה אפילו את גוגל אי שם מרחוק, בכל הקשור לתנאי העבודה והשכר. הבעיה היא שלהתקבל לעבוד בגן העדן הזה רבים רוצים אך רק מעטים מצליחים. אך זה בהחלט אפשרי ולאלה מהקוראים שלנו שחלומם הגדול זה לעבוד בפייסבוק – הנה כל המידע הנחוץ. החל מטיפ ממרק צוקרברג בעצמו – כיצד להתקבל לעבודה בחברתו ועד גובה השכר שמשולם לנבחרים המאושרים בתפקידים השונים בחברה. אז קראו, הפנימו ומהרו להגיש בקשה כי בימים אלו ממש, פייסבוק ישראל מגייסת עשרות עובדים חדשים.

כמה מרוויחים בפייסבוק?
פייסבוק מסננת בקפידה את העובדים שלה ולאלה שהיא בוחרת בסופו של דבר, היא משלמת הרבה מאוד כסף, כל שכן מפנקת אותם בתנאים אטרקטיביים במיוחד.

• מהנדס תוכנה מתחיל – כ- 111 אלף דולר לשנה (כ- 37 אלף שקל לחודש). כדי להתקבל לתפקיד זה רצוי להיות עם ניסיון של שנתיים לפחות בתוכנות כמו Java ו/או ב-Python לצד ניסיון מבוסס ב-SQL. אך פייסבוק מקבלת גם מתכנתים ללא ניסיון ומשלמת להם ביד רמה.

• מהנדס תוכנה מנוסה – 126 אלף דולר אך החברה תמיד מציינת במודעות הדרושים לתפקיד זה, כי קוד התוכנה עולה לאתר ימים ספורים לאחר שנכתב. בשביל זה דרוש ניסיון רב.

• מהנדס אפליקציה – 114 אלף דולר לשנה.

• מנהל מוצר – 130 אלף דולר לשנה. במודעות דרושים מציינים כי נדרש מהמועמדים ידע נרחב בתוכנה ובבניית אפליקציות לצד חשיבה יצירתית.

• מהנדס תוכנה – 136 אלף דולר לשנה. כאן נדרש ניסיון של לפחות עשר שנים.

לאילו תנאים זוכים עובדי הפייסבוק?
הרבה מאוד אנשים מכל רחבי הגלובוס מנסים את מזלם בחברת פייסבוק אך רק מעטים מגשימים את החלום. אלה שכן הצליחו להגשים אותו נהנים משכר נדיב בהחלט ולעוד שורה ארוכה של תנאים כמו:
• שלוש ארוחות גורמה ביום ללא תשלום
• סביבת עבודה נוחה וגמישה
• ניקוי יבש, כביסה וקיפול חינם
• מספרה חינם
• אופציות מניות במחירים אטרקטיביים
• בונוסים במזומן או באופציות
• ארבעה שבועות חופשה בשנה
• ארבעה חודשים חופשת לידה בתשלום
• 4,000 דולר לתשלומי מעונות יום
• תשלום של 100% מהתשלומים הרפואיים כולל שיניים וראיה
• השתתפות בעלויות אימוץ.

כיצד להתקבל לעבוד בפייסבוק?
מידי שנה אגף כוח האדם של פייסבוק מקבל 200 אלף בקשות לתפקידים שונים כאשר רק עשרות מתוכן מתקדמות לשלבים הבאים ולאיוש התפקיד. בתערוכת הסלולר אחרונה MWC 2015 שנערכה בברצלונה, נשאל מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מרק צוקרברג, מה יגרום לו להעסיק אדם מסוים ולצרף אותו לשורותיו. "זה די פשוט", הוא אמר, "תמיד אשכור מישהו רק אם אני עצמי הייתי מעוניין לעבוד אצלו". והוא הוסיף: "זו העצה הכי טובה שאני יכול לתת".

מעבר לכך נוכל לספר לכם כי תהליך הגיוס, כמו בכל ארגון, מתחיל בראיון טלפוני במהלכו נסקרים קורות החיים של המועמד וניסונו הקודם. בשלב זה מתמקדים ביכולותיו המנהיגותיות ובפרמטרים אישיים. לעיתים נערך ראיון טלפוני נוסף. בשלב השני מוזמן המועמד לראיון פרונטאלי במשרדי החברה שם הוא פוגש מנהל ישיר. לאחר מכן נערכים עוד כמה מפגשים עם העמיתים לתפקיד במטרה לבחון את התאמתו של המועמד לצוות ולתרבות הארגונית. כך למעשה מתקבלת החלטה משותפת לטובתו של מועמד זה או אחר.

עובדי פייסבוק, אלה שכן זכו להתקבל לעבוד בחברה, מספרים על עוד תרחישים לקבלת התפקיד. שלאחר הגשת מועמדות נציגי החברה יכולים לחזור אל המועמד במייל ולבקש ממנו לעשות מבחן ממוחשב של כחצי שעה. במבחן זה שואלים בדרך כלל אודות פייסבוק והפרויקטים של החברה. למועמדים לתפקידים טכניים מוצגות בעיות קידוד או שהם מקבלים משימה לפתור משימת קידוד מורכבת בבית. בשלב הבא יכול להתבצע ראיון בסקייפ.

עוד חשוב לקחת בחשבון כי במהלך הראיונות עלולים להציג לכם שאלות מתוחכמות כמו "מדוע מכסים של בורות ביוב הם עגולים?" או "כמה יונקי דבש נולדו ב- 2000 השנים האחרונות? שאלות אלו אהובות במיוחד על חברות כמו גוגל ומייקרוסופט אך גם בפייסבוק זה יכול לקרות.

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.