לפיד הבטיח לא להעלות את מס הכנסה, אך אל תמהרו לחגוג

רק ל- 10% מאזרחי ישראל ביטול העלאת מס הכנסה רלוונטי – ל- 90% מהאזרחים היא כלל לא נוגעת ובטח שלא תקל על הכנסתם הפנויה בסוף החודש

 

הפחתת המיסים היא ללא ספק יוזמה מבורכת, שבנוסף להקלה שהיא מביאה עמה לאזרחים הקורסים תחת הנטל, יכולה לשמש גם לרוח גבית במסע הפוליטי האישי של מי שיוזם אותה. הרי הפופולאריות בימינו הוא מצרך מבוקש וכדי לזכות באהבת הבוחרים מהפוליטיקאים נדרשת יצירתיות יוצאת דופן. בדיוק כמו במקרה של ביטול העלאת המיסים שהייתה מתוכננת לתחילת 2013, עליו הודיע בקול תרועה שר האוצר יאיר לפיד, שאיך לומר, מנסה בימים אלה להחזיר את אמון בוחריו המאוכזבים והמרוששים כלכלית. והנה הוא מתחיל לחזור… או שלא?

ביום שני האחרון, בשעה חמש וחצי אחר הצהריים הוציאה הדוברת של שר האוצר הודעה בה היא מזמינה את התקשורת למסיבת עיתונים דחופה שתיערך בשעה רבע לשמונה בערב של אותו היום. העיתונאים הופתעו, שינסו את מותניהם והחלו לזרוק לאוויר ניחושים בדבר הדרמה המסתורית. הרי יאיר לפיד לא פראייר, הוא מודע היטב לכוחה של מהדורת החדשות של השעה שמונה ואין ספק שבפיו תהיה בשורה גרנדיוזית.

אכן, בחדשות 2, קרן מרציאנו הקריאה את הפתיח על הקלה בגזירות ומיד עברה לשידור ישיר ממסיבת העיתונאים במשרד האוצר. בדיוק באותו הרגע, בתיאום מופתי של הפקה הוליוודית משומנת, אל המיקרופון ניגש "הפרזנטור של השנה" והחל לנאום לאומה על ההקלות שהוא מעניק לה לקראת חג החנוכה הקרב. כן, למרות הבור בתקציב המדינה בעומק של 40 מיליארד שקל – המיסים שתוכננו לעלות, לא יעלו.

האומה מיד נכנסה לאופוריה ואיך לא? צעד כה משמעותי שיגדיל את ההכנסה הפנויה של האזרחים – הוא צעד מבורך המבטיח לשר האוצר מקום בטוח בגן עדן או לפחות מקום בטוח בכנסת הבאה. אין ספק שהוא דואג לריקי כהן מחדרה ולכל משפחתה הקרובה והרחוקה.

אלא כשעשן הזיקוקים החל להתפוגג והאומה החלה לחשוב עם הראש ולא עם הלב, החלה להצטייר המציאות, אותה גם קרן מרציאנו וגם שר האוצר לגמרי שכחו לציין במהלך ההפקה ההוליוודית הנוצצת בפריים טיים. מסתבר שרק ל- 10% מאזרחי ישראל ההקלה הזו רלוונטית – ל- 90% מהאזרחים היא כלל לא נוגעת ובטח שלא תקל על הכנסתם הפנויה בסוף החודש.

למעשה רק 10% מאזרחי ישראל העובדים שהם כ- 300 אלף איש בלבד, המרוויחים בחודש מעל 19 אלף שקל ברוטו, יוכלו ליהנות מאי עליית מס הכנסה.

איך זה? לפי הנתונים העדכניים והאמינים בהחלט של המוסד לביטוח לאומי, 52.3% מאזרחי המדינה נמצאים מתחת לסף המס כאשר הם מרווחים בסוף החודש כ- 4,800 שקל. 68% מהעובדים במדינה מרווחים סכום שבין 4,800 ל- 9,461 שקל בחודש. 21% מהעובדים מרווחים בין 9,400 ל- 19 אלף שקל ברוטו בחודש.

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
בודק שכר עבודה

אישור בודק שכר

מתן אישור בודק שכר למעסיקים, חברות ובעלי עסקים לפי דרישת משרד העבודה בטרם נקיטת הליכים מנהליים ו/או פליליים. בדרך כלל, אישור בודק

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.