מחפשים עבודה יציבה ומתגמלת? תלמדו הנדסת היי-טק או הנדסת אלקטרוניקה

עבודה יציבה ומתגמלת

כיום לשוק חסרים כ- 1,000 מהנדסים בשנה על מנת לעמוד בצריכת תעשיית ההיי-טק. אין ספק שמדובר במחסר חמור במיוחד הדורש התערבות הממשלה. בתחום מהנדסי חשמל – ישנן נכון להיום 307 משרות פנויות

יש מהנדסים בקהל? אם כן, ואתם מחפשים עבודה – השוק כולו עומד לרשותכם. לפי הנתונים האחרונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שנאספו בשיתוף עם התאחדות התעשיינים, בשנת 2016 מקצוע זה סבל מהמחסור החמור ביותר בענף – 551 משרות פנויות נכון לסוף הרבעון השני. גם ב- 2015 וב- 2014 המצב היה זהה. ענף ההנדסה כולו סובל בשנים האחרונות ממחסור בידיים מקצועיות – 2,408 משרות פנויות עבור מהנדסים שונים ב- 2016.

"המחסור בכ"א טכנולוגי במשק ובתעשייה, הנו רחב וכרוני,  וכולל לא רק מהנדסים, אלא גם אלפי הנדסאים, טכנאים ועובדי ייצור לרבות, חשמלאים, אנשי אחזקה ועובדי CNC, והצפי שהמחסור בעובדים אף יחריף עם יציאה לגמלאות של עובדים רבים ממדינות חבר העמים לשעבר, אשר השתלבו היטב בתעשייה", מסרה בתגובה מנהלת תחום חינוך והכשרה בהתאחדות התעשיינים, ד״ר טל לוטן.

במקום השני בביקוש ניצבים המהנדסים האזרחיים. כיום מדובר במחסור של 539 מהנדסים. וכאן המצב רק מחמיר עם השנים. ב- 2015 היו חסרות לשוק 445 משרות ובשנה לפני כן – 350 משרות.

בתחום מהנדסי חשמל – ישנן נכון להיום 307 משרות פנויות, ובהשוואה לאשתקד, אז היו חסרות 360 משרות – מדובר בשיפור. גם בתחום מהנדסי תעשייה וייצור נרשם שיפור קל. בזמן שאשתקד היו חסרות בענף 320 משרות, הרי השנה מדובר רק ב- 307 מרשות.
עוד חסרים לשוק מהנדסי סביבה ומהנדסי תקשורת.

"המחסור בכ"א טכנולוגי מקצועי, בכל הרמות, פוגע בכושר התחרות ובפריון של המשק והתעשייה הישראלית, ועלול אף לפגוע בהמשך התפתחותה של התעשייה הישראלית. המדינה חייבת לראות בהשקעה בהון אנושי, טכנולוגי ואיכותי יעד לאומי, כלכלי, וחברתי, ולהמשיך להשקיע בטווח הארוך בחינוך טכנולוגי-מדעי ומקצועי בתיכון, בד בבד עם פתרונות  בטווח הקצר של הכשרה איכותית ורלבנטית של  הנדסאים, טכנאים ועובדי ייצור", ציינה ד"ר טל לוטן.

ומה עם מהנדסי היי-טק? כיום לשוק חסרים כ- 1,000 מהנדסים בשנה על מנת לעמוד בצריכת תעשיית ההיי-טק. אין ספק שמדובר במחסר חמור במיוחד הדורש התערבות הממשלה.

בימים אלו הממשלה, בשיתוף עם המועצה הלאומית לכלכלה, רשות החדשנות במשרד הכלכלה, משרד האוצר ומשרד העבודה והרווחה, מגבשת תוכנית לאומית להגדלת מספר מהנדסי ההיי-טק והמחשב בארץ בכ- 40% ב- 5 השנים הקרובות. לשם כך היא מקצה כ- 750 מיליון שקל. בשבועות הקרובים התוכנית תוגש לאישור הממשלה.

לפי התוכנית תהיה תוספת תקציבית למוסדות להשכלה גבוהה, הקלה על יבוא מהנדסים זרים לישראל, הקלות בדרישות הרגולציה, סובסידיות להכשרות חוץ-אקדמאיות ועוד.

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.