מענק עבודה: רשות המיסים מקדימה את התשלום לזכאים

מענק עבודה

על הזכאים לקבלת המענק להיות בני 23 ומעלה ועם ילד אחד לפחות שטרם מלאו לו 19 או ללא ילדים ובלבד שמלאו להם 55 בשנת 2014. כמו כן, על הזכאים להיות בעלי הכנסה הגבוה מ- 2,060 שקל ונמוכה מ- 6,750 שקל

לכבוד החגים הבאים עלינו לטובה, רשות המיסים הודיעה כי תקדים בחמישה שבועות את תשלומי מענק עבודה (מס הכנסה שלילי) וזאת כדי לאפשר לזכאים להיעזר בכספי המענק לקראת ראש השנה וחגי תשרי. זהו המענק השני עבור שנת המס 2014 והוא ייכנס לחשבונותיהם של הזכאים היום, ב- 10 בספטמבר. כפי שציינו שר האוצר משה כחלון ומנהל רשות המיסים משה אשר, מדובר בסכום כולל של כ- 85 מיליון שקל.

מהנתונים של רשות המיסים עולה כי בהשוואה לשנה הקודמת, השנה חל גידול חד במספר הבקשות המגיעות לרשות לשם קבלת מענק עבודה. בפעימה הזו הוגשו לרשות 184 אלף בקשות. לטענתם של פקידי הרשות מספרים אלו מעידים על תוצאות הפעילות האינטנסיבית של הרשות שאפשרו ליותר שכירים לממש את זכותם וכן העלו מודעות למענק עבודה בקרב הזכאים.

במסגרת אותה הפעילות האינטנסיבית, בין היתר, שלחה רשות המיסים בחודש האחרון מכתבים יזומים לזכאים פוטנציאלים שטרם הוגשה בקשה, הן כדי ליידע אותם על מענק כספי המגיע להם מהמדינה והן על מנת להקדים את הגשת הבקשות ולאפשר לזכאים ליהנות מהמענק כבר לפני החגים. בדרך כלל מועד הגשת בקשות הוא עד 30 בספטמבר.

למי מגיע מענק עבודה?
מענק עבודה או מס הכנסה שלילי מיועד לשכירים ולעצמאיים בעלי הכנסות נמוכות. מטרתו לתמרץ השתתפות עובדים בשוק העבודה ולחזק את מעמד העובדים החלשים. על הזכאים לקבלת המענק להיות בני 23 ומעלה ועם ילד אחד לפחות שטרם מלאו לו 19 או ללא ילדים ובלבד שמלאו להם 55 בשנת 2014. כמו כן, על הזכאים להיות בעלי הכנסה הגבוה מ- 2,060 שקל ונמוכה מ- 6,750 שקל.

אימהות עובדות עם ילד אחד או יותר וגם אבות חד הוריים לילד אחד או יותר, מקבלים מענק מוגדל בשיעור של 150%.

את הבקשות לקבלת מענק עבודה ניתן להגיש בכל אחד מסניפי וסוכנויות דואר ישראל.

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.