משרד האוצר מציע: מס על פיצויי פיטורים של מעל 30 אלף שקל

את פיצויי הפיטורים יקבלו כולם, גם מי שהתפטר מרצון; באוצר מרגיעים שמדובר בהטלת מס עתידית ופיצויי הפיטורים שנצברו עד היום, ימשיכו להיות פטורים ממס

במסגרת התקציב הדו שנתי 2017-2018 מתכננת הממשלה מספר מהלכים לצמצום יוקר המחייה והפערים. על הפרק לקצץ 2 מיליארד שקל ממשרדי הממשלה, לדחות את העלאת השכר במגזר הציבורי, להטיל מס על משקיעי הנדל"ן, על רווחים מהגרלות וגם על פיצויי פיטורים.  בתמורה מבטיחים באוצר להוריד את מס הכנסה.

כיום פיצויי פיטורים פטורים ממס בכל סכום שהוא, וזה הרכיב היחידי בחיסכון הפנסיוני שעדיין פטור ממס. בכוונת האוצר לשנות את המצב.

באוצר מציעים להטיל מס על הכנסות מפיצויי פיטורים של מעל 30 אלף שקל – סכום שלמעשה גבוה פי 3 מהשכר הממוצע במשק. מנגד, מציע האוצר שאת פיצויי הפיטורים יקבלו כולם. זאת אומרת, לא רק מי שפוטר יקבל פיצויי פיטורים אלא גם מי שהתפטר מרצון,
למעט במקרים חריגים של שלילת פיצויים בעקבות מעשים חמורים של העובד. יתרה מכך, באוצר מרגיעים שמדובר בהטלת מס עתידית ופיצויי הפיטורים שנצברו עד היום, ימשיכו להיות פטורים ממס.

מס על פיצויי פיטורים מעל 30 אלף שקל צפוי להכניס לקופת המדינה כ- 700 מיליון שקל בשנה הקרוב. עם זאת, להצעה זו יש מתנגדים רבים החוששים מפגיעה כלכלית בעובדים.

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
בודק שכר עבודה

אישור בודק שכר

מתן אישור בודק שכר למעסיקים, חברות ובעלי עסקים לפי דרישת משרד העבודה בטרם נקיטת הליכים מנהליים ו/או פליליים. בדרך כלל, אישור בודק

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.