מ- 1 באפריל: שכר מינימום עלה ל- 4,650 שקל

תהיה גם פעימה רביעית. ההסתדרות והתאחדות התעשיינים סיכמו על שיפור המתווה במגזר הפרטי והודיעו לפני מספר ימים כי החל מ- 1 בדצמבר 2017 שכר המינימום יעלה ב- 300 שקל נוספים ויגיע ל- 5,300 שקל בסך הכל

ב- 1 באפריל שכר המינימום בישראל עלה מ- 4,300 שקל ברוטו לחודש ל- 4,650 שקל. זו לא בדיחה של אחד באפריל אלא מהלך מבורך בהחלט במסגרת יישום הפעימה הראשונה בהסכם הקיבוצי שנחתם בחודש ינואר השנה בין ההסתדרות לארגונים העסקיים השונים וכן המגזר הציבורי. שכר המינימום השעתי יעלה מ- 23.12 שקל ל- 25 שקל, לעובד מעל גיל 18.

מהלך זה מתבצע במסגרת הפעימה הראשונה בתוכנית הדרגתית להעלאת שכר המינימום בישראל ל- 5,000 שקל ברוטו לחודש. בפעימה השנייה ביולי 2016 יעלה השכר ל- 4,825 שקל ואילו בפעימה השלישית בינואר 2017 הוא יעלה סופית ב- 5,000 שקל.

תהיה גם פעימה רביעית. ההסתדרות והתאחדות התעשיינים סיכמו על שיפור המתווה במגזר הפרטי והודיעו לפני מספר ימים כי החל מ- 1 בדצמבר 2017 שכר המינימום יעלה ב- 300 שקל נוספים ויגיע ל- 5,300 שקל בסך הכל. בהשוואה לשכר המינימום שהיה נהוג עד כה מדובר בתוספת נכבדה של 1,000 שקל בסך הכל.

דרישת ההסתדרות לקבוע את שכר המינימום לשיעור של 52% מהשכר הממוצע במשק נדחתה והוחלט להשאיר את שיעור ההצמדה ל-47%.

איך כל זה יתבצע בפועל?
החוק מחייב את המעסיקים לתלות הודעה במקום העבודה המתייחסת לחוק העלאת השכר החל מ- 1 באפריל 2015. בחברות עם פחות משישה עובדים על המעסיק למסור לעובדים העתק של הודעה זו הנוגעת לתשלום השכר לפי שכר המינימום החדש. שימו לב, החוק גם מחייב את המעסיקים לציין בתלוש השכר את גובה שכר המינימום לחודש שהעובד מקבל וכן גובה התשלום השעתי המינימלי.

את המעסיקים אשר לא ישלמו לעובדיהם את שכר המינימום החדש ניתן יהיה לתבוע בבית הדין לעבודה. הוא עשוי לזכות את העובד בתשלום פיצויי הלנת שכר ובנוסף להטיל על המעביד קנס של כ- 35 אלף שקל בגין הפרת החוק.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך על ההחלטה: "הושלמה הדרך להליך החקיקה ולהעלאת שכר המינימום. שכרם של 700 אלף עובדות ועובדים יעלה החל מ-1 באפריל וזוהי בשורה חברתית חשובה ביותר במאבקנו לצמצום פערים בחברה הישראלית".

ח"כ דב חנין, מיוזמי ההצעה, אמר בתגובה לפרום המהלך להעלאת שכר המינימום: "אנחנו רצינו העלאה רצינית יותר ומהותית יתר, אבל אנחנו מברכים גם על ההעלאה הזו שנעשתה. צריך להודות קודם כל לעובדים שיזמו את הדרישה, היוזמה הזו הגיעה מלמטה. זו רק ההתחלה, אנחנו לא נוותר על העלאת שכר המינימום ל-30 שקלים לשעה. זה מספר שיוציא עובדים ממעגל העוני".

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.