נתניהו הבטיח: שכר המינימום גם במגזר הציבורי והמשלתי יעלה ל- 5,000 שקל

בנט תומך במהלך אך אינו יכול להוציא צו הרחבה וזאת משום שעליו תחילה לקבל גושפנקא מהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, היות הממשלה בה בנט מכהן היום היא ממשלת מעבר

הסכם שכר המינימום שנחתם לפני כשבועיים בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלליים צביקה אורן, אשר במועד חתימתו כלל רק את המגזר הפרטי של המשק, יכלול גם את המגזר הציבורי והממשלתי.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע אמש כי כוונתו לכלול גם את המגזר הציבורי והממשלתי בהסכם החדש של שכר המינימום, הצפוי לעלות בכמה פעימות ל- 5,000 שקל בחודש, במקום 4,300 שקל כיום.

הודעתו של ראש הממשלה על העלאת השכר במגזר הציבור והממשלתי תקבל תוקף חוקי רק לאחר הוצאת צו הרחבה על ידי שר הכלכלה, נפתלי בנט. בנט תומך במהלך אך אינו יכול להוציא צו הרחבה וזאת משום שעליו תחילה לקבל גושפנקא מהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, היות הממשלה בה בנט מכהן היום היא ממשלת מעבר.

בכל מקרה, נזכיר לקוראים של "תלוש דין" כי בהתאם להסכם שכר המינימום שנחתם, שכר המינימום העומד בשנתיים האחרונות על 4,300 שקל בחודש צפוי לעלות ל- 5,000 שקל בחודש. זה לא יקרה בבת אחת אלא בשלוש פעימות. ב- 1 באפריל 2015 שכר המינימום יעלה ב- 350 שקל ויגיע ל- 4,650 שקל. ב- 1 באוגוסט 2016 הוא יעלה ל- 4,825 שקל ואילו ב- 1 בינואר 2017 הוא יגיע ל- 5,000 שקל. בסיום הפעימה השלישית והאחרונה, יעודכן שכר המינימום באופן אוטומטי והוא יעמוד על 52% מהשכר הממוצע במשק, בזמן שהיום מדובר על 47.5% בלבד.

יו"ר ההסתדרות ניסנקורן מסר בתגובה להודעת ראש הממשלה: "אני מברך על הצעד החשוב. כבר בחודש אפריל מאות אלפי משפחות יתחילו להרגיש את השינוי בתלוש המשכורת. עתה עלינו לדאוג ללא דיחוי ליישום ההסכם שיעזור ל-700 אלף עובדות ועובדים במשק הישראלי במלחמת הקיום היום יומית בה הם חיים. העלאת שכר המינימום ל-5,000 שקל היא בשורה חשובה לחברה הישראלית. ההסתדרות מחויבת להמשיך בצעדים לצמצום הפערים בחברה הישראלית".

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.