עקב עלייה בפשיטות רגל אלפי אזרחים לא יכולים לקבל תשלומים מהביטוח הלאומי

"יש חברות בפירוק סופי שלא שילמו לעובדיהן בטרם קרסו 4 וגם 5 משכורות, וכן הפרשות לקרן פנסיה בגין 12 החודשים האחרונים, מה שמסכן את זכויות הפנסיה של עובדים אלה"

מגמת ההאטה במשק הישראלי העלתה באופן חד את מספר פושטי הרגל. בעקבות כך אלפי עובדים מפוטרים מחברות אשר פשטו רגל נאלצים היום להמתין כ- 5 חודשים לקבלת הפיצויים המגיעים להם מהביטוח הלאומי.

מדובר במפוטרים של חברות אשר בתי המשפט המחוזיים הוציאו נגדן צו פירוק קבוע. על פי חוק, במקרה כזה, זכאים המפוטרים לפיצוי.

לטענתם של עורכי הדין המייצגים את המפוטרים: "לא זו בלבד שבעלי החברה הובילו את החברה לקריסה והעובדים איבדו את מקור פרנסתם, אלא שעליהם להמתין חודשים ארוכים עד שהם זוכים לקבל את התשלום המגיע להם מהביטוח הלאומי, תקופה שבה מצבם הכלכלי מידרדר", אמר עו"ד אופיר רונן, הבעלים של אחד המשרדים הגדולים בתחום הטיפול בחברות שהגיעו לפירוק סופי.

מהביטוח הלאומי מוסרים כי במהלך השנה הנוכחית הצטברו כ- 4,000 תביעו חוב במחלקת ביטוח זכויות עובדים בפשיטות רגל ופירוק תאגיד. מדובר בכמות גבוהה בעשרות אחוזים בהשוואה לשנה שעברה, אז משך זמן ההמתנה עמד על 45 ימים בלבד בממוצע. עוד מוסרים מהביטוח הלאומי כי בשנה הבאה מספר התביעות אמור רק לגדול.

"יש חברות בפירוק סופי שלא שילמו לעובדיהן בטרם קרסו 4 וגם 5 משכורות, וכן הפרשות לקרן פנסיה בגין 12 החודשים האחרונים, מה שמסכן את זכויות הפנסיה של עובדים אלה", טוען עו"ד אופיר רונן. לכן, הוא מבקש מהביטוח הלאומי להגדיל את כוח האדם, כדי שעובדי החברות שקרסו, יוכלו לקבל את הגמלה המגיעה להם תוך פרק הזמן שהיה נהוג עד לפני שנה: חודש עד 45 יום".

"לצערנו, יש פיגור בטיפול בתביעות, הנובע מגידול חד בכמות החברות שפשטו את הרגל", מוסרים מהביטוח הלאומי. "כדי לצמצם את הפיגור ולעמוד בלוח הזמנים, הרחבנו את מצבת כוח האדם. ואנו מקווים שתוך 3 חודשים נוכל להתגבר על העיכוב".

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.