קיבלתם תלוש משכורת של ינואר? בדקו אם הפנסיה שלכם גדלה

בדקו אם הפנסיה שלכם גדלה

העלייה בהפרשה לקרן הפנסיה של העובד תתחלק בין העובד למעסיק, כאשר כל אחד מהצדדים יגדיל את ההפרשה שלו לקופתו של העובד ב- 0.5% מתוך השכר הקובע לפנסיה. ההפרשה תגדל בשתי פעימות של 0.5%

 

בחודש ינואר 2017 נכנסה לתוקף הפעימה השנייה של התיקון לחוק קופות הגמל, שנחתם ושאושר בתחילת 2016, בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקרון, נשיא ארגוני המעסיקים ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש. משמעות הדבר שעליכם לבדוק היטב בתלוש המשכורת מחודש ינואר אם הפנסיה שלכם גדלה ב- 0.5% נוספים.

לפי ההסכם, העלייה בהפרשה לקרן הפנסיה של העובד תתחלק בין העובד למעסיק, כאשר כל אחד מהצדדים יגדיל את ההפרשה שלו לקופתו של העובד ב- 0.5% מתוך השכר הקובע לפנסיה. ההפרשה תגדל בשתי פעימות של 0.5%. הפעימה הראשונה נכנסה לתוקף בחודש יולי 2016 ואילו הפעימה השנייה נכנסה לתוקף בחודש ינואר 2017.

ההסכם חל על כל העובדים עם שיעור הפרשות הנמוך מהמינימום החדש שנקבע בהסכם, ולא רק לעובדים החברים בהסתדרות. כך למשל, עובדי השמירה והניקיון שמופרשים לטובתם מידי חודש 23% משכרם, כמו גם עובדי המגזר הציבורי שמופרשים לטובתם מידי חודש 20.5% משכרם, לא נכללים בהסכם החדש.

ההסכם קובע שהמינימום של הפרשות המעסיק לקרן הפנסיה יעלה ל- 6.5% מהכנסת העובד ואילו שיעור ההפרשות המינימלי של העובדים לקרן יעלה ל- 6%. כך, בסך הכל יחד עם ההפרשה לפיצויי פיטורים בשיעור של 6% (הפרשה זו לא השתנתה בעקבות ההסכם החדש) תעמוד ההפרשה החודשית הכוללת של העובד והמעסיק על 18.5%, זאת במקום 17.5% עד אישורו של החוק בחודש פברואר 2016.

כדי להמחיש את כל המספרים האלה, המומחים מביאים דוגמה של שכיר בן 25 עם שכר התחלתי של 7,000 שקל בחודש. בגיל 67 הוא היה עתיד להגיע לקצבת פנסיה חודשית בגובה של 10,697 שקל בהתאם להסכם הישן. כעת, עם ההסכם החדש, קצבת הפנסיה החודשית שלו תעמוד על 11,328 שקל. בסך הכל הוא ייהנה מתוספת של 125 אלף שקל.

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.