רשות המיסים האריכה ב- 3 חודשים את המועד להגשת בקשות למענק עבודה

הרשות שלחה מכתבים יזומים ל- 277 אלף הזכאים הפוטנציאליים בהתאם למידע המצוי ברשותה ומכוונה שהם לא ייוותרו על זכיותיהם

כשליש מזכאים לקבלת מענק עבודה מהממשלה אינם מודעים לזכויותיהם ואינם נהנים מההטבה שהממשלה מעניקה לאזרחים בעלי הכנסה נמוכה. מסיבה זו הוחלט ברשות המיסים להאריך ב- 3 חודשים את המועד הסופי להגשת בקשות לקבלת מענק עבודה עבור שנת המס 2013. מועד אחרון להגשת הבקשות הוא 26 בדצמבר 2014.

כפי שמדווחים מרשות המיסים, עד כה הוגשו למשרדיה 240 אלף בקשות למענק עבודה. מדובר בעלייה של 27% בהשוואה לשנת 2013 אך עדיין, כפי שמציין, משה אשר, מנהל רשות המיסים, לא מדובר בכל הזכאים. הרשות שלחה מכתבים יזומים ל- 277 אלף הזכאים הפוטנציאליים בהתאם למידע המצוי ברשותה ומכוונה שהם לא ייוותרו על זכיותיהם.

מענק עבודה – מה זה?
"מענק עבודה" או כפי שהוא מכונה בשפה המקצועית – מס הכנסה שלילי, זוהי תוספת הכנסה לבעלי הכנסות נמוכות אותה אישרה הממשלה במסגרת רפורמות הכלכליות שנכנסו לתוקף בשנת 2008. מענק עבודה מהווה כלי לתמרוץ השתתפות העובדים בשוק העבודה וכן לחיזוק השכבות החלשות הנהנות משכר נמוך. למעשה מדובר בתשלום שהממשלה משלמת 4 פעמים בשנה לשכירים ולעצמאים העומדים בקריטריונים שנקבעו.

מענק עבודה – מי זכאי לקבל?
למענק עבודה זכאים שכירים ועצמאיים העומדים בכל שלושת התנאים הבאים:

• הכנסתו של האזרח מעבודתו כשכיר או מעסק גבוהה מ- 2,070 ₪ בחודש ונמוכה מ- 6,760 ₪.

• לאזרח מלאו 23 שנים ויש לו ילד אחד לפחות שטרם מלאו לו 19 שנים או שלאזרח מלאו 55 שנים ואין לו ילדים.

• במועד כלשהו, מלבד דירת מגורים יחידה לא הייתה לאזרח בבעלותו זכות במקרקעין העולה על 50%.

בחודש יוני 2014, אישרה הממשלה את הצעתו של שר האוצר, יאיר לפיד, לשורת הקלות במענק עבודה כדי שגם משפחות חד הוריות ובעלי מוגבלויות ייהנו מתוספת שכר. טווח ההכנסה החודשית הממוצעת של הורה עובד במשפחה חד הורית, שיש לו עד שני ילדים, יהיה בין 1,280 ל– 9,450 ₪ (במקום 2,070 – 6,250 –  ₪)  ושל הורה עובד במשפחה חד הורית שיש לו שלושה ילדים ומעלה – בין 1,280  ל– 11,550 ₪, (במקום 2,070 – 6,850 ₪).

מענק עבודה – איך מקבלים?
קודם כל בודקים האם אתם אכן זכאים. בשביל זה ניתן להיכנס לאתר האינטרנט של רשות המיסים ובצורה מקוונת לבדוק את הזכאות. לאחר מכן, למי שאכן נמצא זכאי, יש להגיש בקשה לרשות המיסים. לצורך כך יש לגשת לסניף הדואר הקרוב עם תעודת זהות והמחאה/ אישור מהבנק המעידה שחשבון הבנק של הזכאי מתנהל על שמו (שמו של מגיש הבקשה). הזכאות לקבלת המענק היא שנתית לכן על האזרחים הזכאים להגיש את הבקשה בכל שנת המס.

מענק עבודה – חשוב לדעת!
הבקשה לקבלת מענק עבודה היא אישית ואין אפשרות להגיש בקשה עבור אדם אחר. הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום, כל שכן גם העזרה בסיוע להגשת הבקשה אמורה להיות ללא תשלום.

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.