כיצד להסתכל על תלוש השכר?

רבים מישראלים לא מודעים לטעויות נפוצות בתלושי השכר ועיקר שיקבלו שכר מוסכם בנטו. אולם, למעשה דווקא ברכיבי שכר ברוטו מסתתרות טעויות רבות אשר משפיעים על שכר קובע לתחשיב פיצויי פיטורים, שכר ממנו יש להפריש לפנסיה, שווי יום חג, שווי יום מחלה או שווי יום חופשה בעת מתן פדיון חופשה במועד סיום עבודה בעת קבלת גמר חשבון בעבודה.

על מה מדובר? מדובר על רכיבי שכר קבועים כגון: ש.נ. גלובאלי או פרמיה או בונוס או עמלה או תוספת מיוחדת אשר משולמים בתלושי שכר מדי חודש בחודשו באופן קבוע.

לעיתים מעוסקים עשרות שנים במקום העבודה ולא זוכים לכל התשלומים אשר מגיעים לעובד מכח וותק עבודה, ניסיון מקצועי והוראות צו הרחבה אשר חלים על המעסיק ועיקר עיסוקו.

חשוב מאוד, לבחור עורך דין בענייני עבודה אשר יודע לקרוא תלושי שכר ולמצוא טעויות מוסתרות בתלושי השכר.

כיצד עורך דין יכול לסייע בקבלת פיצוי מקסימאלי?

באחד מפסקי אזוריים שניתן לאחרונה בעניין מאיר יצחק נ' דגנית עין בר תעשיות מזון ואפיה בו ייצגתי את הלקוח, זכינו במשפט וכב' השופט אורן שגב בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב פסק כי תוספות קבועות שקיבל עובד אחת בסך 1,500 ₪ בגין תוספת מיוחדת וגם 1,000 ₪ בגין תוספת קבועה אחרת רכיבים הנ"ל מהווים חלק משכר עבודה רגיל לכל דבר ועניין.

בית הדין האזורי לעבודה פסק כי מתוך 2500 ₪ לחודש תוספות קבועות אשר שולמו במשך 9.5 שנים יש לקחת בחשבון לצורך ערך שעה רגילה לשעות נוספות, לשווי יום חופשה, להפרשות פנסיוניות וכמובן, להשלמת פיצויי פיטורים גם אם המעסיק הפריש במשך כל תקופת העסקה סך 8.33% מהשכר לפיצויים.

שורה תחתונה, בית הדין האזורי לעבודה חייב את המעסיק לשלם לעובד הפרשי פנסיה, תוספת וותק ויתר מרכיבים. ניתן פסק דין חלקי ובהמשך יתנן פסק הדין מלא גם עבור גמול שעות נוספות בעבודה וגם עבור הפרשות חסרות לפיצויים בשיעור 8.33% עבור תוספות קבועות.

חשוב להדגיש, כי בית הדין האזורי קבע גם תחולתו של צו הרחבה בענף אפייה וחייב מעסיק לשלם תוספת משמרת בשיעור 50% בגין עבודה במשמרות לילה בין השעות 22:00 – 06:00. בנוסף, לשלם 125% בגין עבודה שמינית ותשיעית בלילה סך של 187.5% וכן, גמול שעות נוספות בשיעור 150% וסה"כ 225% מערך שעה רגילה שכוללת בתוכה תעריף רגיל + תוספת קבועה + תוספת וותק.

קרי, עובד צפוי לקבל קרוב ל 100,000 ₪ מעבר לתשלומים אשר קיבל במסגרת גמר חשבון בעת סיום עבודתו בחברה בסיוע של עורך דין בענייני עבודה.

על כן, אין חולק כי יש לפנות לעורך דין בענייני עבודה לקבלת פיצוי מקסימאלי בגין תקופת העסקה ו/או סיומה. עורך דין דיני עבודה בצפון יכול לסייע עם בדיקת תלושי שכר. יעקב שניטמן עורך דין דיני עבודה בחיפה יסייע בקבלת כספים ותשלומים מלאים בגין תקופת עבודה בכפוף לחוק התיישנות ותשלום מכח חוקי מגן בעבודה וצו הרחבה שחל על המעסיק.

צריך לזכור כי עורך דין דיני עבודה יכול לבדוק אם נעשה הליך שימוע לפני פיטורים ואם היו פיטורים שלא כדין.

עו
Credit: Pixabay.com

האם עורך דין בענייני עבודה יכול לסייע בהחזרת כספים אבודים?

ישנם זכויות רבות שלא משולמות בזמן אמת. לעיתים, עובדים כלל לא מודעים על זכויות שלהן בעבודה וגם אם חושדים על הפרות או תשלומים חסרים בתלושי השכר אז, לא ממהרים לטפל בתלושי שכר שלהם. להמתין עד גיל פרישה או לחכות עד למועד פיטורים או התפטרות מעבודה – אינה דרך נכונה. הדרך הנכונה היא לדרוש זכויות עוד היום.. כי במרבית מקרים זכויות בעבודה מתיישנות ועובד לא יהיה זכאי לקבלם במועד סיום העבודה או במועד פרישתו מעבודה בכפוף למגלות חוק ההתיישנות ועפ"י הדין.

יעקב שניטמן עורך דין לענייני עבודה יכול לסייע לשכירים לקבל את המגיע להם לאחר בדיקה של תלושי שכר, זכויות שמגיעות לשכירים עפ"י הדין, צווי הרחבה וחוזה עבודה אישי.

רובם של שכירים בישראל אינם מודעים ב-100% בזכויות שלהם בעבודה. בצל משבר קורונה, פיטורים רבים, הוצאה לחל"ת ואי ביטחון לגבי עתיד. כעולה מנתוני סטטיסטיקה, מעל 50% משכירים בישראל אינם מקבלים שכר וזכויות מלאות בגין תקופת עבודתם.

יעקב שניטמן הינו עורך דין בענייני עבודה המגן על זכויות שכירים בישראל. משרדנו נחשב מוביל בתחום ובעל ניסיון עשיר בליטיגציה שכירים. שירות משפטי דיני עבודה לשכירים כולל: בדיקת תלושי המשכורת בעבודה וגילוי כספים לתשלום אשר לא שולמו ע"י מעסיק במהלך העבודה, בדיקת רישומי נוכחות בעבודה לגילוי הפרשי שכר וגמול שעות נוספות בעבודה, בדיקת קרנות פנסיה וביטוח מנהלים לגילוי סכומים אשר לא הועברו ע"י המעסיק לקופת גמל כולל חלק מעסיק וחלק עובד וכו'.

עורך דין יעקב שניטמן מתחמה בייצוג עובדים ובייצוג מעסיקים, בהליכי שימוע לפני פיטורים, בזכויות עובדים מכח חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי

Print Friendly, PDF & Email