דיני עבודה בעידן הקורונה

שכרם של נהג האוטובוסים בישראל יעלה ל- 39 שקלים לשעה

כיום שכרם של נהגי האוטובוסים ב- 15 חברות שונות, עומד על כ- 32-33 שקל לשעה והחל מ- 1 בינואר 2016 שכרם יעלה ל- 39 שקל לשעה. מדובר בתוספת של 20% לשכר החודשי

שביתת נהגי האוטובוס בוטלה. שכרם של הנהגים יעלה ל- 39 שקלים לשעה. הנהגים יכולים להיות מרוצים, הנוסעים יכולים לנשום לרווחה.

לאחר משא ומתן שנמשך מספר חודשים ואיום פורום נהגי התחבורה הציבורית בשביתה לא הגבלת הזמן החל מראשון בינואר, משרד התחבורה ומפעילי התחבורה הציבורית בישראל (15 חברות שונות הפועלות ברחבי הארץ), חתמו על הסכם להעלאת שכר של הנהגים. כיום שכרם עומד על כ- 32-33 שקל לשעה והחל מ- 1 בינואר 2016 שכרם יעלה ל- 39 שקל לשעה. מדובר בתוספת של 20% לשכר החודשי.

וזה לא הכל, בנוסף להעלאת שכר המינימום של נהגי האוטובוסים בישראל, סוכם בין הגורמים כי הנהגים יקבלו גם הטבה מסוימת בעבור שעות נוספות. להטבה זו משמעות גדולה ומכרעת. התקנה מספר 168 מאפשרת להעסיק נהגי אוטובוס על הכביש במשך 12 שעות ביממה. מדובר בשעות מרובות ושוחקות את הנהגים וכתוצאה מכך מסכנות את חיי האדם. תשלום הולם עבור שעות נוספות יאפשר לנהגים להתייחס בכובד ראש לתפקידם והאחריות המוטלת על כתפם.

איציק קשקש, יו"ר ועד אגד תעבורה ציין: "השינוי התבקש וחבל שנדרשו איומי שביתה כדי לממשו. מדובר בתיקון עוול של שנים – יצירת פערים בשכר בין מכרזים שונים והעדפה של נהגים במרכז לעומת קווי הפריפריה – וכן אפליה בין נהגים וותיקים לבין חדשים, אפליה שהגיעה לפער בלתי נסבל של כ-40%".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "לאור כוונת מפעילי התחבורה הציבורית להעלות את שכר הנהגים, ולאחר תהליך שארך מספר חודשים, בין הממשלה ומפעילי התחבורה הציבורית, גובש מתווה עקרונות על אופן השתתפותה בעלויות הנדרשות".

שינוי גודל גופנים