פיצוי בגין עוגמת נפש והפרת חובת תום הלב

לאחרונה, רואים תופעה שיותר ויותר בתי הדין לעבודה פוסקים לתובעים סעד של פיצוי בגין עוגמת נפש והפרת חובת תום הלב כאשר המעסיק הפר את חוזה העסקה ולא שילם זכויות קוגנטיות מכח החוק.

במקרה דומה, כב' השופט בועז גולדברג בעניין סע"ש 49832-04-19, שניתן ביום 25/10/2021 בית הדין האזורי לעבודה בחיפה פסק לעובד שהתפטר בדין מפוטר לאחר הרעה מוחשית בתנאי העסקתו, פיצוי בסך של 20,000 ₪ פיצוי בגין עוגמת נפש והפרת חובת תום הלב  ולאחר שהמעסיק במשך השנים לא הפריש כספים לפנסיה. ניכה סכומים בתלושי השכר ולא העביר ניכויים לקופת הגמל.

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, פסק כי כי הנתבעת הפרה את הסכם ההעסקה שנכרת ביניהם ואת חובת תום הלב המוטלת עליה כמעסיקה. התנהלות הנתבעת בכל הקשור להפרת זכויותיו ואילוצו לפנות לביה"ד לצורך קבלת זכויותיו הבסיסיות. התובע טען כי נגרמה לו עוגמת נפש בשל כך ולפיכך יש לחייב את הנתבעת לשלם לו פיצוי בגין עוגמת נפש בסך 20,000 ₪.

כב' השופט בועז גולדברג, המשיך וקבע לא שולמו זכויות בסיסיות של התובע, גם לאחר שנעשו בעניין זה מספר פניות לנתבעת, אנו מקבלים את תביעת התובע ברכיב זה ומחייבים את הנתבעת  לשלם לתובע פיצוי בגין עוגמת נפש בסך 20,000 ₪. בפסיקת פיצוי זה שקלנו הן את חומרת התנהלות הנתבעים והן את העובדה שמדובר בעובד ותיק ביותר אשר הועסק במשך 22 שנים (!), בתפקיד אחראי אשר סיים את תקופת העסקתו אצל הנתבעים בחסר משמעותי ביותר בזכויות להן היה זכאי, ובין היתר בהפרשות חסר בשל אי ביצוע הפרשות ובשל חישוב שכר כפי שחישבה הנתבעת.

משמעות הפסיקה של בית הדין האזורי לעבודה, כי העובדים יהיו זכאים לתשלומים קוגטניים בערכים נומינליים בצירוף הפרשי הצמדה וריבית או פיצויי הלנה אלא גם יהיו זכאים לתבוע פיצוי בגין עוגמת נפש והפרת חובת תום הלב

משמע עובדים שכירים יהיו רשאים לדרוש גם פיצוי בגין עוגמת נפש והפרת חובת תום הלב בשל אותן זכויות קוגנטיות כמו אי תשלום הפרשות לפנסיה משכר מלא, אי תשלום שעות נוספות לפי ערך שעה נכונה, ניכויים ואי הפקדתם של כספים לפנסיה. בית הדין האזורי לעבודה במקרה דנן, גם הרים את מסך התאגדות וחייב את בעלי החברה וחברות קשורות לשאת ביחד עם החברה הנתבעת בתשלומים קוגנטיים לעובדים.

אם אתם מחפשים עורך דין לדיני עבודה שיכול לייצג אתכם בצורה מקצועית ולקבל את הזכויות שלכם אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ולקבל שירות איכותי ואדיב.

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
בודק שכר עבודה

אישור בודק שכר

מתן אישור בודק שכר למעסיקים, חברות ובעלי עסקים לפי דרישת משרד העבודה בטרם נקיטת הליכים מנהליים ו/או פליליים. בדרך כלל, אישור בודק

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.