דיני עבודה בעידן הקורונה

הסכם חדש ישפר את תנאי העסקתם של עובדי ענף ההובלה

כך למשל, שכר המינימום בענף ההובלות יעמוד על 5,400 שקל לחודש, כל עובד בענף ייהנה גם מתוספת שכר בגובה של 0.5% לכל שנת ותק, הפקדת המעסיק לקרן השתלמות תגדל ל- 6.75% מהשכר ועוד

ענף שירותי ההובלות בישראל מגלגל מדי שנה כ- 400 מיליון שקל. ביום ממוצע, לדבריהם של המומחים, מסתובבים בכבישי הארץ משאיות המובילות תכולה של כ- 1000 דירות. ויש עוד כמות לא פחותה מזו של הובלות משרדים והובלות מסחריות. אין ספק שמדובר בענף רווחי, רק השאלה – עבור מי? האם גם הנהגים הזוטרים והמובילים הפשוטים מרוויחים בהתאם?

הסכם חדש שנחתם בימים אלו באיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות ובהתאחדות בעלי מפעלי הובלה בישראל, ישפר את תנאי העסקתם של המובילים הישראלים. מדובר בכ- 5,000 נהגים ומובילים המועסקים בכ- 700 חברות הובלות.

בהתאם להסכם החדש שייכנס לתקף רטרואקטיבי החל מחודש אוקטובר 2016 ועד סוף חודש יוני 2019 ייהנו המועסקים בענף משורת הטבות:

• שכר המינימום בענף ההובלות יעמוד על 5,400 שקל לחודש.
• כל עובד בענף ייהנה גם מתוספת שכר בגובה של 0.5% לכל שנת ותק.
• הפקדת המעסיק לקרן השתלמות תגדל ל- 6.75% מהשכר. הבסיס לחישוב השכר יהיה לפי שיעור של 150% מהשכר המשולב, וזאת בהתאם להסכמים הקודמים.
• סכום האש"ל (הוצאות אוכל, שתייה ולינה) יעלה ל- 53 שקל ליום עבודה, כך שמי שעבד 26 ימים בחודש יקבל 1,378 שקל תוספת אש"ל.

בנוסף להטבות אלו ההסכם החדש מסדיר מנגנון האכיפה ליישום ההסכמים הקיבוציים וצווי ההרחבה בענף. יוסדר גם הנושא של קבלת פירוט הפרמיה  (רכיב תשלום נוסף המחושב על סמך מחזור ההכנסות החודשי של המשאית איתה עבד הנהג). למעשה, כל הנהגים והמובילים בענף מקבלים שכר חודשי המורכב משכר בסיס ופרמיה. מעתה, לכל נהג תהיה זכות לקבל ממעסיקו פירוט סכום ההכנסות החודשי של המשאית ובכך לקבל את מלוא הפרמיה המגיעה לו. ההסכם החדש קובע שהמעסיק יהיה חייב להעביר לנהג את הפירוט בתוך 14 ימים ממועד פנייתו עליו.

שינוי גודל גופנים