משרד הכלכלה: מתן היתרים חדשים יחייב פרסום גופים בעלי היתר העסקה בשבת

היתר העסקה בשבת

במשרד הכלכלה טוענים כי מדובר בכ- 400 בתי עסק ברחבי הארץ המקבלים היתר להעסיק עובדים בשבת, כשהם מחדשים אותו מעת לעת בהתאם לצורך וההנחיות הקבועות בחוק

בשבועות הקרובים צפוי משרד הכלכלה בראשותו של השר אריה דרעי, לפרסם את פרטי כלל המעסיקים במשק המחזיקים ב"היתר מיוחד" להעסקת עובדים ביום המנוחה השבועי. למעשה, מתן היתרים חדשים יהיה כרוך בפרסום עצם קיומו של ההיתר וכן פרטי העסק באתר האינטרנט של משרד הכלכלה.

חוק שעות עבודה ומנוחה אוסר על מעסיקים בישראל להעסיק עובדים ביום מנוחתם השבועי, דהיינו שבת עבור יהודים. מי שאינו יהודי יכול לבחור בין שישי, שבת או ראשון.
אם עובד מועסק ביום המנוחה השבועי, הוא יהיה זכאי לגמול עבור העבודה במנוחה השבועית – לפחות 150% מהשכר הרגיל. העסקת עובדים ביום המנוחה השבועי דורשת מהמעסיק אחד משני היתרים ממשרד הכלכלה: היתר כללי לענף (מלונאות, תעשייה, ביטחון וכו') או היתר מיוחד למעסיק ספציפי (חברת חדשות, מפעל או קליניקה). החוק קובע את רשימת העילות להענקת היתר העסקה למעסיקים. הגופים אשר מחזיקים בהיתר העסקה בשבת מחויבים לדווח על אופן ניצולו.

במשרד הכלכלה טוענים כי מדובר בכ- 400 בתי עסק ברחבי הארץ המקבלים היתר להעסיק עובדים בשבת, כשהם מחדשים אותו מעת לעת בהתאם לצורך וההנחיות הקבועות בחוק.

כעת, בעקבות הפניות הנשנות של כמה גופים וזאת בהתאם לחוק חופש המידע, לקבל רשימת עסקים הפועלים בשבת, יפרסם משרד הכלכלה את הרשימה המלאה.

שר הכלכלה דרעי הסביר מדוע הגיע למסקנה זו: "זכותו של האזרח למידע על פעילות הרשויות הציבוריות, מחייבת אותנו לשיקול דעת משמעותי ואיזון ראוי שבין זכות הציבור לדעת וזרימה חופשית של מידע, לבין שמירה על המידע במקרים בהם הדבר נדרש באמת. כאשר ישנה נגישות לכל הרישיונות וההיתרים שמנפיק משרד הכלכלה, אין שום סיבה כי לא יינתן מידע דווקא באשר להיתר עבודה בשבת. מעסיקי עובדים בשבת, צריכים לדעת שגם ההיתר הניתן להם, כמו לבעלי רישיונות והיתרים אחרים, אינו חסוי ויפורסם בשקיפות מלאה"

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.