תשלום גמלה מביטוח הלאומי: אחת מחברת האבטחה והניקיון הגדולות בארץ – קורסת, העובדים יפוטרו

תשלום גמלה מביטוח הלאומי

החוק מעניק זכות לעובד שכיר אשר הועסק בחברה שנמצאת בפירוק או שהיא פשטה רגל, לקבל תשלום גמלה מביטוח הלאומי

חברת האבטחה והניקיון "ביטחון לאומי 1992", בבעלותם של מוטי ויחיאל דהן, פועלת בארץ למעלה מ- 20 שנה. היא נחשבה לאחת מהחברות הגדולות והוותיקות במשק, והגדולה ביותר בצפון הארץ. עד היום. היום החברה נקלעה לחובות של 8.5 מיליון שקל לנושאים שונים, בהם גם העובדים עצמם. כתוצאה מכך היא נכנסה להליך של פירוק זמני (עדיין לא הקפאת הליכים). 170 מתוך 200 עובדי החברה צפויים לקבל מכתבי פיטורים.

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, אלכסנדר קיסרי, מינה לאחרונה את עו"ד ליאור מזור, כמפרק זמני לחברה. "המדובר בחברה שהגיעה לסוף דרכה במתכונתה הנוכחית, כאשר אין בידיה לפרוע את חובותיה לנושים השונים, ובהם למבקשים", נכתב בבקשה להקפאת הליכים של החברה.

למעשה, בקופת החברה לא נותר די כסף לשלם לעובדים והיא עלולה להיקלע להפעלה גירעונית. עקב כך אושר הפירוק הזמני של החברה.

ומה יקרה לעובדי החברה המפוטרים? מה אומר החוק לגביהם?
החוק מעניק זכות לעובד שכיר אשר הועסק בחברה שנמצאת בפירוק או שהיא פשטה רגל, לקבל תשלום גמלה מהביטוח הלאומי. סכום כסף זה, המשולם במקום השכר הרגיל שלא קיבל העובד ונכנס ישירות לחשבון הבנק של העובד, כולל שכר עבודה, פיצויי פיטורין ותשלום לקופת גמל.

החוק אוסר על העובד השכיר אשר הועסק בחברה שנמצאת בפירוק או שהיא פשטה רגל, להגיש תביעה נגד החברה עד להשלמת הליכי פירוק והקפאת הליכים וכן באישור בית המשפט.

על מנת לקבל את הגמלה מהביטוח הלאומי, על העובד להגיש למפרק או לנאמן (לא לביטוח לאומי) טופס תביעה לתשלום חוב שכר עבודה ופיצויי פיטורין. אל טופס זה יש לצרף:
• תלוש משכורת ראשון (המעיד על מועד תחילת העסקה בחברה)
• תלושי משכורת אחרונים
• מסמך מקופת הגמל בו מצוין סך הפיצויים שנזקפו לזכותו של העובד
• אישורים מיוחדים המעידים על כך שהעובד עבד בחברה ברציפות וזכויותיו הסוציאליות נשמרו בהתאם.

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »
הודעה לעובד

הודעה לעובד

מאמר זה ידון בחובת הודעה לעובד ולמועמד לעבודה בהתאם לחוק הודעה לעובד ולמועמד לעבודה (תנאי עבודה והליכי מיון וקבלה לעבודה), תשס"ב-2002(להלן החוק).

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.