ועדת השרים אישרה: החל מ- 2017 שישה ימי ראשון חופשיים בשנה

שישה ימי ראשון חופשיים בשנה

מתוך 52 שבועות בשנה אפשר יהיה ליהנות מ- 6 שבועות עבודה מקוצרים כי ההצעה בסך הכל מקצרת את שבוע העבודה מ- 43 שעות ל- 42 שעות; בגרמיה ובארה"ב, למשל, עובדים רק כ- 38 שעות בשבוע

בשורה מעולה לכל העובדים השכירים בישראל! מה שעד עכשיו היה נראה כמו חלום ורוד ומאוד רחוק הופך למציאות קרבה ובאה: ועדת השרים לחקיקה בכנסת אישרה אמש את הצעת החוק של ח"כ אלי כהן מכולנו לקיצור שבוע עבודה. השאיפה היא להתיישר עם היקף השעות במדינות ה- OECD, אם כי אנחנו עוד רחוקים משם.

זה יקרה החל משנת 2017 – העובדים השכירים בישראל ייצאו לסוף שבוע ארוך, מיום חמישי עד יום שני. אבל לא כל שבוע אלא 6 פעמים בשנה. זאת אומרת, מתוך 52 שבועות בשנה אפשר יהיה ליהנות מ- 6 שבועות עבודה מקוצרים. פעם בחודשיים – יום ראשון אחד חופשי אותו אפשר יהיה לבלות לבד או עם הילדים.

מספר ימי הלימודים של התלמידים לא ישתנה ומתוך 6 ימי הראשון החופשיים, יומיים יהיו בחופשת הקיץ ועוד 4 ירדו מחופשת הפסח או החנוכה.  זאת כמובן הודות לשיתוף הפעולה של יוזמי החוק עם פורום "הורים נלחמים למען חופש מתואם עם הילדים".

כיום עובדים בישראל כ- 43 שעות שבועיות ומדובר במספר גבוה במיוחד בהשוואה למדינות בארגון ה- OECD, שם עובדים 35-40 שעות שבועות. בגרמיה ובארה"ב, למשל, עובדים רק כ- 38 שעות בשבוע. אינספור מחקרים מוכיחים שמספר רב של שעות עבודה שבועיות פוגע לא רק ברווחת העובדים וביכולתם לאזן בין העבודה לחיים האישיים, למשפחה והילדים, אך גם פוגע קשות בפריון העבודה. ובישראל, כידוע, פריון העבודה הוא בין הנמוכים במדינות המפותחות. בנוסף לכך, העובד הישראלי הממוצע נהנה בשנה מ- 12 ימי חופשה שנתית בלבד, בזמן שבמדינות ה- OECD מדובר בכ- 20 ימי חופש בשנה.

ההצעה, שבסך הכל מקצרת את שבוע העבודה מ- 43 שעות ל- 42 שעות, זכתה לתמיכה בקואליציה וכן לתמיכתם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר, משה כחלון ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. ח"כ אלי כהן סבור שהחוק יתרום רבות לא רק לעובדים אלא גם לענפים כלכליים חשובים כמו התיירות, המסחר, התרבות והפנאי.

עם זאת, ישנם לא מעט מתנגדים לחוק, ביניהם התאחדות התעשיינים אשר מזהירים מפני יישום ההחלטה. כפי שהסביר המשנה למנכ"ל התאחדות התעשיינים, רובי גינל – אי אפשר לקחת 6 ימי חופש בשנה ושאף אחד לא ייפגע מזה. בהתאחדות מעריכים כי יהיה מדובר בתוספת עלויות למשק של כ- 11 מיליארד שקל. סכום זה יתגלגל בסופו של דבר לאזרחים עצמם.

עוד אומרים בהתאחדות, שממצאי הסקר שנערך בקרב 210 חברות ממגזרים שונים במשק הישראלי, מצביעים על כך שמתן חופשה בימי ראשון יביא לעליית יוקר המחייה. 55% מהחברות סבורים שהמהלך יביא לצמום הפעילות העסקית שלהם. 30% אף מאמינים כי המהלך יעודד אותם להעדיף לפעול מחוץ לישראל.

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.