מכתב הפסקת עבודה

מכתב הפסקת עבודה

אם מעביד חייב לתת מכתב הפסקת עבודה לעובד בסיום העסקה? נרחיב במאמר זה על זכויות בסיסיות של שכירים בישראל לקבל מכתב הפסקת עבודה גם אם התפטרו מעבודה

אז, עפ"י החוק חלה על מעסיק חובה למסור במועד סיום עבודה את מכתב הפסקת עבודה

עובד חלה ובמשך חודשי היעדרותו מעבודה ניצל את כל ימי מחלה, שעמדו לזכותו. המעסיק הפסיק לו את המשכורת ולא הודיע על כך במיידי לעובד. העובד נאלץ לשהות זמן רב במצב בריאותו הלקוי וללא מקור הכנסה כלשהו.

כאשר העובד פנה למעסיק בבקשה לקבל מכתב הפסקת עבודה ואישור לקרן הפנסיה שלו על ניצול מלוא ימי מחלה, המעסיק התנה מתן מכתב הפסקת עבודה בהגשת מכתב ההתפטרות ע"י העובד. לאחר הגשת מכתב ההתפטרות המעסיק הודיע כי ההתפטרות תכנס לתוקף בתום התקופה, הנדרשת לפי חוק הודעה מוקדמת, דהיינו בעוד חודש מיום הגשת המכתב.

כל עוד לעובד לא היה מכתב הפסקת עבודה ולא אישור המעסיק על ניצול מלוא ימי המחלה, לא היתה לו האפשרות לפנות למוסד לביטוח לאומי ולא לקרן פנסיה על מנת לקבל קצבת נכות עקב אי כושרו לעבודה.

נשאלת השאלה: אם חלה על המעסיק חובה למסור מכתב הפסקת עבודה ?

בהתאם לסעיף 8 בחוק הודעה מוקדמת לפיטורים ולהתפטרות, תשס"א-2001 :
"(א)  מעסיק ייתן לעובדו, בסיום העבודה, אישור בכתב בדבר תחילתם וסיומם של יחסי עבודה.

(ב)  לא נתן מעסיק לעובד אישור כאמור בסעיף קטן (א) עד תום ארבעה עשר ימים מיום העבודה האחרון של העובד, או עד תום שבעה ימים מיום דרישת העובד בכתב, לפי המוקדם מביניהם, דינו – קנס כאמור בסעיף 61(א)(1) לחוק העונשין, תשל"ז-1977 (להלן – חוק העונשין)."

לצורך העניין לא משנה מי מהם היה אמור ליזום את הליך הסיום של יחסי עובד-מעביד, אך ברגע שניתנה פקודה להפסקת המשכורת והתברר כי העובד עדיין אינו כשיר להמשיך את עבודתו, העובד היה אמור לקבל במיידית את כל האישורים הנדרשים ללשכת התעסוקה, למוסד לביטוח הלאומי ולקרן הפנסיה שלו כדי שיוכל לממש את זכויותיו לקצבת הנכות לפי דין.

יעקב שניטמן משרד עורכי דין דיני עבודה – טיפול משפטי מקצועי לשכירים ומעסיקים בחיפה ובצפון.

עורך דין יעקב שניטמן הינו מומחה בתחום דיני העבודה בקריות, מספק שירותים משפטיים באזור כרמיאל  ואזור צפון וייצוג שכירים ומעסיקים בקרית חיים וקריית מוצקין.
יעקב שניטמן עורך דין לענייני עבודה מספק שירותים מקצועיים בתחום דיני עבודה בקרית ביאליק ובקרית אתא.

 

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
בודק שכר עבודה

אישור בודק שכר

מתן אישור בודק שכר למעסיקים, חברות ובעלי עסקים לפי דרישת משרד העבודה בטרם נקיטת הליכים מנהליים ו/או פליליים. בדרך כלל, אישור בודק

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.