סלקום וטבע מציעות תוכנית פרישה מרצון

תוכנית פרישה מרצון

"ועד חזק הוא ועד שקובע את הטון. אחרי הסכם קיבוצי מרשים ואין-ספור הישגים לאורך הדרך, הפעם השגנו עבור האדם העובד אפשרות אמיתית לבחור בהגשמת חלום ולקבל באמצע החיים הזדמנות ענקית לשינוי עם גב כלכלי חזק"

 

שתי חברות הענק, סלקום וטבע, מציעות למאות העובדים שלהן תוכנית פרישה מרצון. על כך סגרו ועדי העובדים מול ההנהלות בימים האחרונים והודיעה הודעה לתקשורת.

תוכנית פרישה נוספת בסלקום
בסלקום זו התוכנית השנייה בתוך שנה. בתוכנית הקודמת של סלקום פרשו 200 עובדים ואילו הפעם מספרם יהיה גבוה יותר אך תנאי הפרישה יהיו זהים לקודמים. החברה מציעה לעובדים בעלי ותק של 30 חודשים ומעלה מצנח כלכלי מרשים בדומתם של תנאי פרישה בהחלט אטרקטיביים, בנוסף לסל הפיצויים הרגיל.

עובדים בגילאי 45 ומעלה יקבלו בנוסף לפיצויים גם חודש שכר נוסף. מי שמחזיק ברכב חברה יקבל לאחר הפרישה רכב וטלפון נייד לתקופה של 3 חודשים (תשלום פטור מזקיפת רכב בקופה). עוד יהיה זכאים הפורשים לליווי אישי בתהליך מציאת עבודה.

עובדים בגילאי 58 ומעלה ייהנו לבחירתם או מפנסיית גישור מוקדמת או מקצבה מהוונת בסכום חד פעמי והמשך הפרשות מעסיק לפנסיה עד גיל 67, עד בסיס משכורת אחרונה לפני הפרישה. עובדים אלה יקבלו גם ייעוץ פנסיוני מקצועי בחינם.

מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום, מסרה בתגובה "ועד חזק הוא ועד שקובע את הטון. אחרי הסכם קיבוצי מרשים ואין-ספור הישגים לאורך הדרך, הפעם השגנו עבור האדם העובד אפשרות אמיתית לבחור בהגשמת חלום ולקבל באמצע החיים הזדמנות ענקית לשינוי עם גב כלכלי חזק".

כ- 200 עובדים יפרשו מטבע
בחברת טבע תוכנית הפרישה מרצון מיועדת לכ- 200 עובדים ייעודיים, מתוך 1,327 העובדים המועסקים במפעל של החברה בכפר סבא. התוכנית פונה גם לעובדים חדשים וגם לעובדים ותיקים וכפי שציינה ההנהלה: היא מוגבלת בזמן וכוללת הטבות משמעותיות.

ועד העובדים והנהלת החברה הגיעו להסכמות לגבי התוכנית, שהיא למעשה חלק מתהליך גלובלי של מיקוד עסק במטרה לאפשר את המשך צמיחתה של טבע. במהלך 2014 טבע קיצצה כ- 2,000 משרות ברחבי העולם, בניהם כ- 200 עובדים בישראל שכבר פוטרו אשתקד. כך צפויה החברה להשיג חיסכון שנתי של 1.5-2 מיליארד דולר עד סוף 2017.

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.