עובדים בבנק דיסקונט? ההנהלה צפויה להציע לכם תוכנית פרישה מוקדמת

תוכנית פרישה מוקדמת

לפני מספר חודשים גם חברת סלקום הכריזה על תוכנית פרישה מרצון לעובדי החברה, זאת במטרה לייעל את החברה הסובלת מירידה דרמטית בהכנסות

לפי הממצאים החדשים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המשק הישראלי צמח ברבעון הראשון של 2014 ב- 2.7% – צמיחה לא נמוכה מדי אך גם לא גבוהה כפי שציפו. במיוחד לאחר נתונים נמוכים ברבעון האחרון של 2013 – 3.2% וברבעון השלישי – 2%.

לאור המצב ובעיות ההון שליווי את בנק דיסקונט בשנים האחרונות, ההנהלה שוקלת בימים אלה שורה של מהלכי ייעול בדומה לאלה שנקטו בהם בנקים אחרים. אחד מהם הוא פיטורי מאות מעובדי בנק דיסקונט. אלא שכיוון שלא ניתן לבצע פיטורי עובדים בבנקים, עלה רעיון להציע לעובדים תוכנית פרישה מרצון. זו עדיין לא החלטה סופית אך היא בהחלט נמצאת על סדר היום למרות שתוכנית כזו תדרוש מהבנק לשלם לעובדים כמה מאות מיליוני שקלים והפרשה מסוג זה כלל לא טריוויאלית עבור הבנק הנמצא בקשיים.

בנק דיסקונט, בזכות תוכנית מרוכזת ובמחיר של הקפאת הצמיחה, הצליח בכל זאת להגיע ליעדים שנקבעו על ידי בנק ישראל – הלימות הון ליבה של 9%. הוא יכול להכיר על גיוס הון בבורסה ולגייס את הסכום הדרוש לביצוע התוכנית, אלא שבשל המחירים הנמוכים של מניית דיסקונט ככל הנראה הוא לא ירצה לצאת בהנפקה.

בסוף חודש אוגוסט הנהלת הבנק תודיע האם היא תציע לעובדים תוכנית פרישה מרצון, זאת לאחר התייעצות עם דירקטוריון ועד העובדים.

נזכיר רק, שלפני מספר חודשים גם חברת סלקום הכריזה על תוכנית פרישה מרצון לעובדי החברה, זאת במטרה לייעל את החברה הסובלת מירידה דרמטית בהכנסות. לכ- 5,000 עובדים הוצעו תנאים משופרים שבהחלט הופכים את הפיטורים להרבה יתר כדאיים. ביניהם: סל פיצויים מוגדל, תנאים פנסיונים משופרים, שימוש ברכב חברה גם לאחר הפיטורים וסיוע במציאת מקום עבודה חדש.

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
הודעה לעובד

הודעה לעובד

מאמר זה ידון בחובת הודעה לעובד ולמועמד לעבודה בהתאם לחוק הודעה לעובד ולמועמד לעבודה (תנאי עבודה והליכי מיון וקבלה לעבודה), תשס"ב-2002(להלן החוק).

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.