פיטורים מעבודה תאונת עבודה

פיטורים מעבודה תאונת עבודה

לטענתו של התובע הוא פוטר באופן משפיל ומזלזל מה שגרם לו להתחיל לסבול מחרדות, נדודי שינה, חוסר תיאבון ופגיעה בזיכרון; שופטי בית הדין הארצי פסקו כי פיטוריו של התובע אכן מהווים אירוע מיוחד, מכאן ברורה התהייה בדבר הקשר הסיבתי לאירוע ולמצבו הרפואי הנוכחי של התובע

פיטורים מעבודה תאונת עבודה – פיטורים הם לא דבר נעים, על אחת כמה וכמה לאחר גיל 40, גיל בו מרבית מחפשי העבודה מדווחים על קושי עצום למצוא לעצמם מקום פרנסה חדש ולחזור למעגל העבודה. האם פיטורים כאלה יכולים לגרום להרעה במצבו הנפשי של האדם? בהחלט שכן, ויש רבבות מקרים כאלה ועגומים יותר, המביאים את האדם לשים קץ לחיו. מכאן נשאלת השאלה, אם במצב כזה ניתן להכיר בפיטורים כתאונת עבודה לצורך קבלת פיצוי כספי מהביטוח הלאומי? בית הדין הארצי לעבודה עונה על השאלה.

עובד  (41) פוטר בפעם שנייה מחברת ויזה כ.א.ל. הוא התקבל לעבוד בחברה במחלקת התשתיות, עבד בה כמה שנים ובשנת 2003, עקב צמצומים, פוטר מתפקידו. ב- 2006 הוא חזר לחברה אלא שבשנת 2008, הפעם עקב חוסר שביעות רצון של ההנהלה מתפקודו, הוא שוב פוטר.

בעקבות הפיטורין סבל העובד ממצוקה נפשית והוא התקשה לחזור לשוק העבודה. מצוקה זו הביאה אותו לפנות לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה להכיר בפיטוריו כתאונת עבודה לצורך קבלת פיצוי כספי מהביטוח הלאומי. לדבריו, הוא פוטר באופן משפיל ומזלזל מה שגרם לו להתחיל לסבול מחרדות, נדודי שינה, חוסר תיאבון ופגיעה בזיכרון.

פיטורים שלא כדין תופעה שכיחה מאוד בקרב שכירים במיוחד בעידן הקורונה 2021 בישראל. הרבה עובדים אינם מכירים כי זכותם לפנות לביטוח הלאומי ולבדוק זכאות לתשלום קצבאות כתוצאה פיטורים מעבודה תאונת עבודה

בית הדין האזורי לעבודה דחה את תביעתו של העובד  ונימק את החלטתו בכך שפיטורים הם לא אירוע מיוחד. השופט ציין גם בנימוקו שלא לקבל את התביעה, כי התובע פנה בפעם הראשונה לטיפול רפואי רק כשנתיים וחצי לאחר הפיטורים. מכאן ניתן להסיק שאין קשר סיבתי ישיר בין פיטוריו למצבו הנפשי. יתרה מכך, התובע אינו הציג לבית הדין ראיה לכך שפיטוריו היו משפילים.

העובד לא ויתר ופנה לבית הדין הארצי לעבודה. נשיא בית הדין יגאל פליטמן, סגנית הנשיא ורדה וירט-לבנה והשופטת נטע רות, פסקו כי את תיקו של התובע יש להחזיר לבית הדין האזורי ואילו בית הדין האזורי מחויב למנות מומחה רפואי שיבדוק את הקשר הסיבתי בין פיטוריו למצבו הנפשי. במקרה וקשר כזה יימצא, פיטוריו ייחשבו כתאונת עבודה לכל דבר.

שופטי בית הדין הארצי פסקו כי פיטוריו של התובע אכן מהווים אירוע מיוחד, מכאן ברורה התהייה בדבר הקשר הסיבתי לאירוע ולמצבו הרפואי הנוכחי של התובע.

פיטורים שלא כדין סוגייה שכיחה מאוד בקרב שכירים במיוחד בעידן הקורונה 2021 בישראל. הרבה עובדים אינם מכירים כי זכותם לפנות לביטוח הלאומי ולבדוק זכאות לתשלום קצבאות כתוצאה פיטורים מעבודה תאונת עבודה

חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין דיני עבודה משרדנו מתחמה בתחום יחס עבודה, פיטורין שלא כדין ובדיקת זכויות במהלך ובסיום העבודה. כולל בדיקת הליך שימוע תקין, מתן גמר חשבון, מתן טופס 161 ועוד.

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »
הודעה לעובד

הודעה לעובד

מאמר זה ידון בחובת הודעה לעובד ולמועמד לעבודה בהתאם לחוק הודעה לעובד ולמועמד לעבודה (תנאי עבודה והליכי מיון וקבלה לעבודה), תשס"ב-2002(להלן החוק).

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.