שיעור הפרשות לפנסיה

שיעור הפרשות לפנסיה

שיעורי הפרשות לפנסיה חלק מעסיק ועובד נכון לחודש אוגוסט 2021 עומדים על 18.5% שלהלן:

חלק מעסיק לפנסיה 6.5%

חלק מעסיק לפיצויים 6%

חלק עובד תגמולים 6%

חשוב לציין, כי שיעור הפרשות לפנסיה צריך להיות משכר עבודה מלא כולל חלף שכר כשמדובר על עובד שעתי ולכלול שכר עבור (כמות שעות רגילות, כמות שעות שבת לפי ערך 100%, שעות חג, שעות חופשה, שעות מחלה וכל זאת, עד משרה מלאה של 182 שעות בחודש) ויש בתי הדין אזוריים לעבודה שפוסקים שגם צריך לכלול את כמות שעות נוספות לפי ערך 100% עד משרה מלאה של 182 שעות בחודש.

מה עוד, שיעורי הפרשות לפנסיה יכולים להיות גבוהיות יותר מאשר הוראות צו הרבה פנסיה מקיפה במשק למשל, בענפי ניקיון ותחזוקה, שמירה ואבטחה ועוד שיעור הפרשה של המעסיק יעמוד על 7.5%  לתגמולים ועוד 8.33% לפיצויים ושיעור הפרשה של עובד יעמוד על 7%.

רכיב מהחיסכון הפנסיוני, אותו ניתן למשוך בעת פרישה בלבד. כספי התגמולים מופקדים ע"י מעסיק לקופת הפנסיה של עובד וכוללים שני חלקים בו זמנית: הפרשת מעסיק וניכוי משכרו של עובד. שיעורי ההפקדות חייבים להיות לא פחות מהקבוע בחוק.

חשוב גם לבדוק מה שכר מבוטח פנסיוני בתלוש שכר ממנו מפרישים לפנסיה. לבדוק בתלוש שכר אם קיימים פרטים אודות קופת פנסיה לשם מועברים כספי עובד ומעסיק תלוש שכר כדין. לבדוק זכויות בעבודה באמצעות עורך דין לענייני עבודה

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
בודק שכר עבודה

אישור בודק שכר

מתן אישור בודק שכר למעסיקים, חברות ובעלי עסקים לפי דרישת משרד העבודה בטרם נקיטת הליכים מנהליים ו/או פליליים. בדרך כלל, אישור בודק

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.