בדיקת BDI-COFACE ליום האישה: ברשימת 100 החברות המובילות בישראל רק 8 מנכ"ליות

מדובר אמנם בהכפלה של מספר המנכ"ליות לעומת השנה שעברה, אך עדיין מדובר בשיעור נמוך יחסית לחלקם של המנכ"לים הגברים בחברות המובילות

ברשימת 100 החברות המובילות בישראל נמצאות רק 8 מנכ"ליות נשים. כך עולה מבדיקה מיוחדת שערכה חברת המחקר BDI-COFACE. על פי הבדיקה מדובר אמנם בהכפלה של מספר הנשים המנכ"ליות לעומת השנה שעברה, אך עדיין מדובר בשיעור נמוך יחסית לחלקם של המנכ"לים הגברים ב-100 החברות המובילות.

מהבדיקה עולה כי מספר המנכ"ליות ב-500 החברות המובילות מסתכם ב-27 (שיעור של 5.4%), ואילו מספר המנכ"ליות ב-300 החברות המובילות מסתכם ב-19 (שיעור של 6.3%).

רק 2 נשים תופסות את תפקיד היו"ר ב-100 החברות המובילות בישראל, ואילו מספר הנשים בתפקיד היו"ר ב-500 החברות המובילות מסתכם ב-9 בלבד, כלומר שיעור של 1.8%.

תהילה ינאי, מנכ"ל משותפת בחברת BDI-COFACE מציינת ש "זוהי תעודת עניות למשק, כיוון שבכך החברות נמנעות מלמצות  את הפוטנציאל של כלל עובדיהן. אי מיצוי פוטנציאל זה של הנשים המועסקות עלול לפגוע בהגעה לתוצאות עסקיות אופטימליות".

ינאי מוסיפה שמבדיקת BDI את תוצאותיהן הכספיות של החברות עולה שאין למנכ"לים והיו"רים הגברים יתרון על הנשים, אם כבר ההיפך. "חברות המשכילות למצות את מלוא פוטנציאל ההון האנושי שלהן, גם של הנשים המועסקות , הן בעלות יתרון מוּבנה, ובאופן כללי הן גם כאלו שמפגינות פתיחוּת וגמישות מחשבה שמאוד רלוונטיות להצלחה במגזר העסקי".

עם זאת, אומרת ינאי, כי "מצבן של הנשים בעולם העסקים הולך ומשתפר עם השנים, ואנחנו רואים יותר נשים תופסות עמדות בכירות בעולם העסקים. עם זאת, יש עדיין מקום לשיפור במעמד האישה בעולם העבודה. אם בוחנים את כלל תפקידי הניהול בחברות העסקיות, התמונה טובה בהרבה משנים קודמות, אך עדיין לא שוויונית לחלוטין. כשמסתכלים על כלל העובדים המועסקים בחברות, 60% מהשכירים בחברות הם גברים ו-40% הן נשים".

תוצאות הבדיקה של BDI בנוגע להשתתפות הנשים בענפים השונים במשק:

• בענף שירותי כוח אדם, שיעור הנשים המנהלות עומד על 100%, בחברת מנפאואר ישראל, דליה נרקיס (יוסף) ומיכל דן הראל כיו"ר ומנכ"לית החברה בהתאמה, וכן אורית לוריא בנבנישתי המכהנת כמנכ"לית חברת תיגבור.

• ענף רשתות הלבשה, טקסטיל ובתי כל-בו (43%) בו מכהנות טליה פורת, אירית רוסנסקי ואסתר רוטר כמנכ"ליות בחברות פוקס – ויזל, זארה פול & בר וקסטרו מודל בהתאמה.

• במגזר הפיננסים הכולל את ענפי הבנקאות, ביטוח וכרטיסי אשראי, שיעור הנשים המנהלות (יו"ר ומנכ"ל) עומד על כ- 19%. בחלוקה לענפי הפיננסים עולה כי בענף כרטיסי האשראי 33% מנהלות נשים הודות ליו"ר ישראכרט אירית איזקסון. בענף הבנקאות שיעור הנשים המנהלות עומד על 29%, עם רקפת רוסק-עמינח כמנכ"לית בנק לאומי, לילך אשר טופילסקי כמנכ"לית בנק דיסקונט, סמדר ברבר-צדיק כמנכ"לית ויו"ר הבנק הבינלאומי ובנק אוצר החייל בהתאמה.

• בענף תעשיית ציוד רפואי (20%) הודות למנכ"ליות ציפי ערמון ושרון רביד בחברות לומניס ורדיאנסי בהתאמה.

• בענף שירותי רדיו טלויזיה ופנאי (20%) הודות למנכ"לית שידורי קשת דרורית ורטהיים.

• בענף בתי מלון (17%) הודות לסמדר נמרודי-רינות כיו"ר מלונות הכשרת הישוב.

• רשתות קמעונאיות (17%), בלהה ברוקס כמנכ"לית ניו-פארם דראגסטורס ואיריס בראל כמנכ"לית סטימצקי גרופ.

• פרמצבטיקה, קוסמטיקה ודטרגנטים (15%) הודות לנאוה רביד המכהנת כמנכ"לית לוריאל ישראל וג'ורג'ט אלגרבלי מנכ"לית רקח תעשיה פרמצבטית.

• רשתות מזון (15%), לימור גנות ונורית ביתן כמנכ"ליות בחברות אלון רבוע כחול ישראל וקבוצת צים מחסני כמעט חינם בהתאמה.

• סיטונאות מזון וקוסמטיקה (13%) הודות לסיגל פירסט מנכ"לית כ.צ.ט. וניצה בילט מנכ"לית לילית קוסמטיקה.

• מזון משקאות וטבק (11%) עם המנהלות עפרה יסמין שטראוס להט כיו"ר קבוצת שטראוס, רוית ברניב כיו"ר תנובה וענת גבריאל כמנכ"לית יוניליוור ישראל.

• מחשבים וציוד נלווה (11%), מיכאלה פוקס מנכ"לית גטר גרופ.

• תקשורת (10%) הודות לסטלה הנדלר מנכ"לית חברת בזק.

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.