המנהל ברשת רמי לוי קרא לו "עובד חרא". העובד יקבל פיצוי בגין עוגמת נפש

עוגמת נפש

בתביעתו הוא הסביר כי ספג עלבון ופגיעה שלמעשה גרמו לו לאבד את פרנסתו. על כך דרש העובד לקבל פיצויי פיטורים

 

למעסיק מותר לכעוס על העובד בשל חוסר שביעות רצונו מעבודתו, מותר לו לזמן אותו לשיחת אזהרה, מותר לו אף לפטר אותו כדי לאייש את התפקיד באדם ראו יותר, לטעמו. אך למעסיק אסור לגרום לעובד עוגמת נפש כמו גם אסור לו להשתמש כלפי העובד באמירות בוטות, בין אם הן קשורות לאופי עבודתו ובין אם הן קשורות לאישיותו. אחרת המעסיק מסתכן בתביעה משפטית ותשלום פיצויים לעובד הנפגע.

אלי אוחנה, המשמש כפרויקטור האחראי על הקמת סניפים שונים של רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה, קרא לעובד מחלקת הירקות בסניף עפולה – "עובד חרא". הוא גם השמיע לכיוונו אמירות פוגעניות אחרות והאשים אותו בגניבת שעות.

בעקבות המקרה, העובד אשר עבד בסניף זה במשך שנתיים, עזב את מקום עבודתו והגיש תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בנצרת. בתביעתו הוא הסביר כי ספג עלבון ופגיעה שלמעשה גרמו לו לאבד את פרנסתו. על כך דרש העובד לקבל פיצויי פיטורים, הלנה ודמי הודעה מוקדמת שלא שולמו לו וזאת בשל העובדה שההנהלה ראתה באירוע מקרה בו העובד התפטר מרצונו, מה שמונע מהעובד לקבל פיצויי פיטורים על פי חוק.

אכן, הנהלת הרשת טענה כי העובד החליט להתפטר מרצונו והוא אינו זכאי לפיצויים. עוד טענה ההנהלה כי בטרם עזב את הסניף העובד נקט "שביתה איטלקית", מה שפגע בעבודה השוטפת של הסניף. הוא עזב באמצע המשמרת ללא שום הודעה ואף קילל בעצמו את המנהל שלא היה מוכן לחתום לו מכתב פיטורים.

במהלך המשפט ובזכות תמליל שיחה שקיבל השופט ד"ר טל גולן, הוא השתכנע כי המנהל אכן קילל את העובד של מחלקת הירקות. "אתה חרא באבואה של עובד" צעק המנהל לעברו. התובע השיב: "אני ככה?". "כן, כן, אתה חרא של עובד", חזר שוב ושוב המנהל.

"מצאתי כי נסיבות המקרה הן חריגות, וכי נגרמה עוגמת-נפש לתובע. הן לאור האמירות הבוטות כלפיו והן לאור העובדה שמר אוחנה לא מצא לנכון לחזור מהן גם בדיון בבית הדין", ציין השופט.

השופט קיבל את תביעתו של העובד הפגוע ופסק לטובתו פיצוי בסך 5,000 שקל בגין עוגמת נפש, 8,000 שקל נוספים בגין פיצויי פיטורים, 2,900 בגין אי מתן הודעה מוקדמת ועוד 5.5 אלף שקל בגין הפרשות לפנסיה.

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.