מעסיק שלא המציא לעובדת שעתית את דפי נוכחות בעבודה ואת הודעה על תנאי העסקה שילם 7000 ש״ח

דפי נוכחות בעבודה

מעסיק שלא המציא לעובדת שעתית את דפי נוכחות בעבודה ואת הודעה על תנאי העסקה חויב לשלם לעובדת פיצוי והוצאות משפט בסך 7000 ש״ח

ראו פ׳׳ה 51544-02-15 בריושקוב נ׳ קלינור שרותים לישראל בע׳׳מ

מדובר בעובדת שעתית שעבד אצל קבלן בעבודות נקיון כארבע שנים ואז, התפטרה מעבודה בשל מצבה בריאתי לקוי.ֿֿ ביום שהתפטרה מעבודתה לא קיבלה את גמר חשבון, טופס 161, מכתב שחרור לחברת הביטוח. כמו כן, ביקשה העובדת במהלך תקופת העבודה ואף בסיומה לקבל לידיה את דפי נוכחות בעבודה ואת ההודעה על תנאי העסקה שמהמעסיק חייב לתת לעובד עפ׳׳י החוק.

הח׳׳מ, פנה אל החברה בדרישה להמצאת המסמכים המבוקשים ובין היתר, ביקש את דפי נוכחות בעבודה ואת הודעה על תנאי העסקה וכן, את הטופס ה- 161 ומכתב השחרור לחברת הביטוח. החברה לא מצאה לנכון, לשחרר את המסמכים המבוקשים בטענה כי המסמכים אלו הומצאו לעובדת במהלך תקופת העבודה ולא חייבים לה דבר.

בלית ברירה, פנתה העובדת לבית הדין לעבודה בחיפה בתביעה להמצאת המסמכים ובינהיכם את דפי נוכחות בעבודה ואת הודעה על תנאי העסקה. כב׳ הנשיא השופט אלכס קוגן לאחר שקיבל את כתב התביעה ואת כתב הגנה, נתן החלטה מקדמית ולפיה על הנתבעת לבדוק את עצמה ולהמציא את המסמכים שממילא חובה על המעסיק להמציא לעובד עפ׳׳י הדין.

החברה התעלמה מהחלטה של ביה׳׳ד הדין ונקבע דיון בבקשה להמצאת המסמכים. החברה חזרה על דרכה פסולה ולא המציאה את המסמכים עד לדיון תוך שהיא טוענת שאין כל חובה להמציא את דפי נוכחות ואת הודעה על תנאי העסקה לעובד, פעם נוספת.

בית הדין הנכבד קיבל את תביעתה של העובדת במלואה ונתן פסק הדין כנגד החברה אשר נדרשה להמציא את המסמכים לעובדת ועוד חויבה בתשלום הוצאות משפט ושכ׳׳ט עו׳׳ד בסך של 7000 ש״ח

כותב מאמר
עו׳׳ד יעקב שניטמן

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.