סלקום חתמה על הסכם קיבוצי. העובדים ייהנו משלל הטבות

מבין ההטבות שיקבלו העובדים: תוספת שכר דיפרנציאלי בגובה של 3.1% לשנה; שכר המינימום של העובדים החדשים יעמוד על 5% מעל שכר המינימום במשק; תוספת ביגוד של 600 שקל; ערך דמי הבראה יעלה ל- 500 שקל ועוד

משא ומתן שנמשך שנה וחצי בין הסתדרות העובדים הכללית להנהלת סלקום, הניב תוצאות. הצדדים חתמו על הסכם קיבוצי, שלפי הדיווחים שסלקום הגישה לבורסה, עלותו למשך 3 שנים מוערכת בכ- 200 מיליון שקל. זהו ההסכם הקיבוצי השני בענף הסלולר, אחרי שגם חברת פלאפון חתמה בדצמבר 2013 על הסכם דומה.

"ההסכם, שיחול על עובדי סלקום ונטוויז'ן, כולל, בין היתר, שיתוף העובדים ברווחי החברה, תוספות שכר, בטחון תעסוקתי תוך הסדרת מנגנון פיטורים והגדלה משמעותית של תקציב הרווחה למען העובדים", כך נמסר בהודעה המשותפת בתום חתימת ההסכם.

אז מה ירווחו עובדי סלקום מההסכם החדש?

• השתתפות ברווחים  – באופן תקדימי בענף הסלולר, עובדי החברה ייהנו מעתה מהשתתפות ברווחי החברה. 12.5% מכל סכום מעבר ל- 400 מיליון שקל של רווח תפעולי בשנה יחולק בין העובדים בצורת מענק "השתתפות ברווחים".

• הפרשות פנסיוניות – מעתה גם תמריצי עובדים יכללו בחישוב ההפרשות הפנסיוניות של עובדי החברה.

• שכר המינימום – יעמוד על 5% מעל שכר המינימום במשק ובכל שנה הוא יעלה ב- 1% נוסף.

• תוספת שכר – כל שנה עובדי החברה יקבלו תוספת שכר דיפרנציאלית בגובה של 3.1% בממוצע לשנה הראשונה ו- 3% בשנה השנייה והשלישית, כאשר 1.25% מתוכם תהיה תוספת קבועה והשאר בהתאם להישגי העובדים.

• דמי הבראה – ערך יום הבראה יעלה ל- 500 שקל .

• ביגוד – העובדים יקבלו תוספת לתשלום שנתי עבור ביגוד. עובדים בעלי ותק של שנה לפחות יהיו זכאים לתוספת של 600 שקל בשנה לביגוד.

• הפסקה וחגים – גם זמן ההפסקה יגדל ב- 30% ומכסת החופשה תכלול גם את ה- 1 במאי, כיום בחירה.

• בדיקות סקר דו שנתיות – גיל העובדים אשר יהיו זכאים לבדיקות סקר דו שנתיות לאבחון ומניעת מחלת סרטן ללא תשלום ירד ל- 40.

• הטבות לוותיקים – העובדים אשר עובדים בחברה במשרה שעתית, במידה והשלימו 4 שנות עבודה בסלקום, יהיו ראשיים לעבור למתכונת משרה חודשית.

• עובדים בעלי ותק של 3 שנים ומעלה יוכלו לקבל קרן השתלמות לפי בחירה כאשר הפרשות המעסיק יעמדו על מקסימום 7.5% מהשכר השנתי.

אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, מסר בתגובה: "ההסכם הקיבוצי בסלקום הינו הישג חשוב ששם את ההון האנושי במרכז ומבטיח את ביטחונם התעסוקתי של העובדים. אני מבקש לברך את ועד עובדי החברה, בראשות מיה יניב, על הנחישות והאחריות שהם הפגינו לאורך הדרך ולהודות למובילי המשא ומתן. בהזדמנות זו מגיעה תודה גם להנהלת סלקום, בראשות המנכ"ל ניר שטרן, על התנהלות בהוגנות לקידום ההסכם הקיבוצי. ההסכם מגלם ערכים של רווחה, בטחון תעסוקתי וצמצום פערים".

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום הוסיף: "ההסכם יאפשר לעובדים וההנהלה להמשיך ולשמור על איתנותה העסקית של הקבוצה. מדובר בהסכם פורץ דרך במשק הישראלי בשל רתימת העובדים לתוצאות העסקיות של החברה. אני משוכנע כי החיבור בין הצלחת החברה לכלל העובדים יהווה נדבך משמעותי בהצעדת החברה קדימה. ככל שהחברה תרוויח יותר וככל שתצליח יותר בתחום הטלוויזיה, כך ייהנו העובדים יותר מהצלחתה. ההסכם מהווה אף הישג מרשים בדרך השגתו שבסיסה שותפות, שקיפות והידברות פתוחה בין השותפים".

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »
הודעה לעובד

הודעה לעובד

מאמר זה ידון בחובת הודעה לעובד ולמועמד לעבודה בהתאם לחוק הודעה לעובד ולמועמד לעבודה (תנאי עבודה והליכי מיון וקבלה לעבודה), תשס"ב-2002(להלן החוק).

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.