עובדים זמניים במערכת הבחירות לכנסת – מה זכויותיכם

עובדים זמניים במערכת הבחירות לכנסת

עובדים ביום הבחירות המועסקים באופן חד פעמי במערכת הבחירות בוועדות הקלפי או בשירותי המפלגה, זכאים לשכר של לפחות 200% משכר המינימום במשק

יום הבחירות לכנסת ה- 20 קרב ואיתו צף על פני השטח נושא זכויות העובדים הזמניים במערכת הבחירות.

מערכת הבחירות נוכחית קיבלה תקציב של 240 מיליון שקל. הערכות מצביעות על כך שכ- 70 אלף אזרחים יועסקו ביום ההצבעה. חלקם הם עובדים של שירותים ציבוריים אשר מחויבים על פי חוק לעבוד כסדרם וחלקם הם עובדים זמניים אשר גויסו ויגויסו למערכת הבחירות הנוכחית בלבד. יועצי תקשורת, כתבים, שליחים, מזכירות, סדרנים, נהגים, שומרים, סוקרים וכן הלאה. חלקם יעבדו רק ביום הבחירות עצמו וחלקם כבר עובדים מזה חודשים או שבועות. מה לגבי הזכויות שלהם והשכר שהם אמורים לקבל על פי חוק? הנה כל הפרטים.

מה אומר החוק לגבי העובדים הזמניים ביום הבחירות?
סעיף 10 לחוק יסוד הכנסת וסעיף 71 א' לחוק הבחירות לכנסת התשכ"ט 1969, קובע כי עובדים ביום הבחירות המועסקים באופן חד פעמי במערכת הבחירות בוועדות הקלפי או בשירותי המפלגה, זכאים לשכר של לפחות 200% משכר המינימום במשק. בנוסף לכך הם זכאים לתמורת חופשה שנתית בגובה של לפחות 4% מהשכר ששולם להם. שיעור מס הכנסה שינוכה משכרם של העובדים הזמניים יהיה בשיעור של 25%, למעט בני נוער אשר פטורים מתשלום מס הכנסה.

עובדים זמניים ביום הבחירות זכאים לקבל מהמעסיק תלוש שכר המפרט את רכיבי השכר שקיבלו.

תהליך מימוש הזכויות מתבצע באופן אוטומטי.

במידה והמעסיק מפר את חובותיו כלפי העובדים הזמניים ביום הבחירות, הם רשאים להגיש תלונה ליחידת האכיפה של חוקי העבודה במשרד הכלכלה.

כמה מקבלים העובדים השונים ביום הבחירות?
לנגוס בעוגת הרווחים מפורסמת של הפוליטיקאים, זה בהחלט משתלם. מתי ואיך? כמובן שביום הבחירות המתוקצב בסכומים עתק. לא מדובר במיליונים אך תסכימו, 80 שקל לשעה בתור עובד זמני זה גם משהו. שיאני השכר ביום הבחירות הם מזכירי ועדות הקלפי ששכרם מגיע לכ- 1,900 שקלים ברוטו ליום עבודה. נהגים, שתפקידם להסיע את חברי ועדות הקלפי ליעדם  יקבלו כ- 1,600 שקל. חברי ועדה מטעם המפלגה יקבלו כ- 1,500 שקלים. הסדרנים יקבלו כ- 1,100 שקלים. מחלקי עלונים בצמתים יסתפקו ב- 25-35 שקל לשעה, מנהלים אזורים ומרחביים – 30-50 שקל לשעה. יועצי פרסום ואסטרטגיה, אלה שתפקידם מתחיל כשלושה חודשים לפני יום הבחירות נהנים מ- 10-30 אלף שקל עבור שירותיהם. עוזרים פרלמנטריים ייהנו מ- 18 אלף שקל.

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »
הודעה לעובד

הודעה לעובד

מאמר זה ידון בחובת הודעה לעובד ולמועמד לעבודה בהתאם לחוק הודעה לעובד ולמועמד לעבודה (תנאי עבודה והליכי מיון וקבלה לעבודה), תשס"ב-2002(להלן החוק).

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.