שר הכלכלה חתם על צו הרחבה על העסקת עובדים בעלי מוגבלויות

צו הרחבה על העסקת עובדים בעלי מוגבלויות

מדובר ביום חג לחברה הישראלית. כי מדובר בהחלטה ההופכת את החברה לצודקת יותר. היא אינה פוגעת בשוק החופשי, נהפוכו, "עובדים עם מוגבלות יכולים להשתלב בכל תחומי העשייה, החל מהיי-טק, דרך תעשייה מסורתית ובכל תחום אחר"

בשורות טובות לבעלי מוגבלויות המעוניינים להשתלב בשוק העבודה. השבוע, שר הכלכלה, נפתלי בנט, חתם על צו הרחבה להעסקת עובדים בעלי מוגבלויות. במעמד החתימה נוכחו יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, צביקה אורן.

מטרתו של הצו לקדם את שילובם של בעלי מוגבלויות בשוק העבודה בישראל, בו כיום מועסקים רק 48% מבעלי מוגבלויות. מעתה יחויבו מעסיקים במקומות עבודה בהם מעל 100 עובדים, להעסיק אנשים בעלי מוגבלויות בשיעור של לפחות 3% מכלל המועסקים. במשך השנה הראשונה והשנייה, המעסיקים יחויבו לקלוט עובדים עם מוגבלויות בשיעור של 2% מכוח האדם, והחל בשנה השלישית בשיעור של 3%.

כמו כן, יחויבו מעסיקים אלו למנות גורם אחראי מטעמם להבטחת ייצוג ראוי של המגזר ולקידומו תעסוקתית. מצידה של הסתדרות העובדים, היא מתחייבת לפקח על יישום הנושא על אכיפתו בשטח.

"זהו המשך ישיר לפעולה שעשינו למען עובדי הניקיון", ציין נפתלי בנט. "גם היום אנחנו אומרים לחברה שאף אחד לא שקוף ואכפת לנו מכל אדם. אנחנו פועלים עבור אנשים שלא תמיד יש להם לובי ושלא כמו במקרים של תקציב הביטחון או תקציבים אחרים, אנחנו – כל אחד ואחת מאיתנו – משמשים בתור הלוביסטים של בעלי המוגבלויות. לבעל מוגבלות שמעביר קורות חיים אין תמיד ממליצים, אנחנו נהיה הממליצים שלו. בערב ראש השנה בחרנו לא לדבר על דברים שבין אדם לחברו אלא לעשות דברים שבין אדם לחברו. חתימת הצו הזה היא מתנה גדולה לחג, מתנה לא רק לבעלי מוגבלויות אלא לכולנו".

אבי ניסנקורן בירך על החלטת שר הכלכלה וציין כי מדובר ביום חג לחברה הישראלית. כי מדובר בהחלטה ההופכת את החברה לצודקת יותר. היא אינה פוגעת בשוק החופשי, נהפוכו, "עובדים עם מוגבלות יכולים להשתלב בכל תחומי העשייה, החל מהיי-טק, דרך תעשייה מסורתית ובכל תחום אחר. עובדים אלו יכולים לתרום לא פחות מאשר אנשים אחרים וזוהי תעודת כבוד לקדם את הנושא".

עוד הוא מוסיף: "אני שמח ומוקיר את השר בנט על קידום הנושא והחתימה על צו. אני מבקש להודות גם לצביקה אורן, יו"ר נשיאות הארגוניים העסקיים, אהוד רצאבי, נשיא להב וח"כ איציק שמולי, על הסיוע שלהם בקידום הנושא. במידה רבה, זאת מתנה של כולנו לחברה הישראלית לקראת השנה החדשה. זה מסמן את הרצון לעשות חברה יותר נכונה ויותר שוויונית. זה חשוב לא רק לעובדים עם מוגבלות ולבני משפחותיהם, זה חשוב גם ליתר העובדים והמעסיקים כי בסופו של דבר, זה יקדם את המשק".

צביקה אורן, יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים ונשיא התאחדות התעשיינים, אמר: "אני מברך על החלטת משרד הכלכלה להרחיב את ההסכם לשילוב בעלי מוגבלויות במקומות העבודה. זהו צעד גדול נוסף לקידום הזכויות של העובדים בישראל. הדבר יאפשר מימוש פוטנציאל כוח אדם מצוין של עוד 780 אלף בני אדם".

אהוד רצאבי, נשיא לשכת העצמאים והעסקים בישראל, המשמש גם כיו"ר איל"ן, אמר: "מחד זו סגירת מעגל של תהליך שהתחלנו לפני כשנתיים. עידן חדש של תובנות על זכותם של בעלי מוגבלויות להיות שווים בין שווים. מאידך זה הרגע בו חייבים לדאוג ליישום מהיר של צו זה כדי שלא יישאר אות מתה".

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »
הודעה לעובד

הודעה לעובד

מאמר זה ידון בחובת הודעה לעובד ולמועמד לעבודה בהתאם לחוק הודעה לעובד ולמועמד לעבודה (תנאי עבודה והליכי מיון וקבלה לעבודה), תשס"ב-2002(להלן החוק).

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.