עובדי חברת האבטחה והשמירה רשף ביטחון יקבלו 5 מיליון שקל פיצוי בגין אי הפרשה לפנסיה

פיצוי בגין אי הפרשה לפנסיה

המחלוקת לא הייתה בשאלה האם העובדים זכאים לפיצוי, אלא באשר לסכום הפיצוי המגיע להם

בשורות טובות למאבטחים ולשומרים המועסקים או שהועסקו בעבר בחברת רשף ביטחון, אם כי מדובר בבשורה חיובית בעלת השלכות עתידיות על כל המשק בישראל. בתום הליך משפטי ארוך שנמשך 7 שנים, פסק השבוע בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב כי החברה תפצה חלק מעובדיה בסכום של למעלה מ- 5 מיליון שקל בגין אי הפרשות לפנסיה.

הכל התחיל כאשר אחד מעובדי החברה, אמיץ ונחוש, הגיש בשנת 2008 בקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה בגין היעדר תשלומי פנסיה לעובדים כפי שדורש זאת החוק. בקשתו נדחתה אך הוא הגיש ערער  לבית הדין הארצי שהמליץ להחזיר את הדיון לבית הדין האזורי וכך התחיל המשפט.

השופטת הדס יהלום, סגנית נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, הגדירה מיהם העובדים הזכאים לפנסיה. השופט יהלום מצאה כי חלק מהעובדים כן קיבלו פנסיה בחלק מהתקופה. פסק הדין מתייחס לשנים 2001-2008 וזאת מכוח חוק ההתיישנות החל גם על חוקי מגן.

המחלוקת לא הייתה בשאלה האם העובדים זכאים לפיצוי, אלא באשר לסכום הפיצוי המגיע להם. "מהראיות שהוצגו בפנינו עולה בבירור כי הנתבעת לא עמדה בחובתה על-פי צו ההרחבה וההסכם הקיבוצי בענף השמירה, לעריכת ביטוח פנסיוני לעובדיה, בהתאם לתנאים שנקבעו בצו ההרחבה ובהסכם הקיבוצי".

השופט יהלום פסקה לתובע המייצג פיצוי בסך 50 אלף שקל. שאר העובדים, קיבלו את חלקם היחסי מסך 5 מיליון שקל.

Print Friendly, PDF & Email
מאמרים נוספים באותו נושא
ייצוג מעסיקים

שירות משפטי למעסיק

שירות משפטי למעסיק בשנת 2023 – הגנה משפטית וייעוץ מקצועי בעידן העסקים המשתנה במהירות והדרישות המשפטיות המורכבות, מצויה צורך עולה בשירות משפטי

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא »

עורך דין דיני עבודה

משרדנו נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום דיני עבודה, וממוקם חיפה, המשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג עובדים ומעסיקים בכל תחומי דיני העבודה וההיבטים השונים ביחסי עובד-מעביד.